Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Az osztrák-magyar baráti és gazdasági kapcsolatoknak mind mélyebbé és bensőbbé tétele ugyanolyan erkölcsi, anyagi és szellemi nyereség Ausztria, mint Magyarország számára. Ausztriában is a közvélemény motorikus ereje irányította mifelénk a Dollfuss-kormány politikáját! Az osztrák...
ROVATOK
A francia közvélemény közel egy évtizede nem kísérte olyan feltünő nyugalommal és higgadtsággal a külpolitikai eseményeit, mint a mos elmult hetekben. A régi idegességnek, a franciaellenes koalicióktól való félelemnek,...
A kormányhoz közelálló körökben legutóbb olyan hírek terjedtek el, hogy a dolláradósságok kérdését a kormány mindenkit kielégítő módon fogja megoldani. Imrédy pénzügyminiszter eddig ragaszkodott ahhoz az álláspontjához,...
Keletkezésünk első idejében semmitől sem szenvedtünk annyit, mint a jelentéktelenségtől, nevünk ismeretlenségétől és az ismeretlenség folytán nagyon is kérdéses sikertől. Gondoljuk csak meg: hat-hét ember, névtelen...
Eljön majd az idő, amikor ükunokáink a repülőgép óránkénti 650 kilométeres „csigalassúságára” ugyanolyan szánakozó mosollyal fognak visszatekinteni, mint ahogy mi - visszanézve a multba - mosolygunk...
Napsütéses reggelen indultak útnak vasárnap az ünneplőbe öltözött győriek sorfala és lelkesedés közben a Tour de Hongrie résztvevői. Pöfögtek a motorok, dörögtek a kipufogók és útra kelt a tarkadresszes sereg az...
Tudomány-technika
Az emberi álom furcsaságai az alvás ideje
Csipkerózsika kerek száz esztendeig aludt egyfolytában. Az egyik...
Nagyító
Politika
Bulvár
Bulvár
Sport
Magyarország – Csehszlovákia 2:0
Csehszlovákia a fiataljaival vonult fel, a magyar csapatban csak két...
Kultúra
Gellért Oszkár - Szembenülő lány a villamoskocsiban
Mint tacskó, ki a villamoskocsiban A szembenülő lányt bámulod...
Kultúra
Gellért Oszkár - Hajnali búcsú szeretődtől
Nyelved hegyén az első csók Fanyarédes illatu virága. Füledben egy...
Kultúra
Ki lesz a Nemzeti új igazgatója?
A legutóbbi napokban a képviselőházban támadások hangzottak a Nemzeti...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.