Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
- Aki ismeri az állam gépezetét, tudja, hogy máról holnapra nagy alkotásokat létrehozni, a magyar életben alapvető változtatásokat végrehajtani nem lehet. Ezt jól tudja az ellenzéki is! A semmittevés és a mozdulatlanság hangoztatásával nem lehet bennem az úgynevezett „erős férfiút”...
ROVATOK
Vasárnap reggel folytatták a szociáldemokrata párt országos kongresszusát, amelyen már szombaton este viharos jelenetek játszódtak le, amikor az egyik kiküldött, az emigrációból nemrég hazatért Gárdos Mariska éles...
Január hó 9-én értekezlet folyt le a budapesti és a fővároskörnyéki tejforgalom ujabb szabályozása tárgyában. Nem kivánunk ezuttal behatolni a tejkérdés szerteágazó és sok sulyos érdeket érintő szövevényébe. Hisszük,...
A magyar nevelésügy épülete - mindenki láthatja - elavult már. Mindmáig kevés kísérletet látunk a gyökeres reformok irányában; pedig toldás-foldás helyett itt átépítésre van szükség. Hibák mutatkoznak az oktatásügy...
Az idegek épségbentartása érdekében gondosan meg kell válogatni a gyermekek táplálékát. A gyermeknek csecsemőkorán túl is hosszú ideig tej legyen a legfőbb tápláléka. Reggelire mindig csak tejet kapjon, sohasem...
A Budapesti Korcsolyázó Egyesület szombat-vasárnapi nemzetközi műkorcsolyázó versenye igen nagy érdeklődés mellett folyt le. A bécsi műkorcsolyázók közül csak Erika Hornung (WEF) győzött a szenior versenyben, amelyben...
Tudomány-technika
A régi egyiptomiak állatkultusza, az oroszlán
Az oroszlánt már az egyiptomiak is mint az „állatok...
Kultúra
Ady Lajos - A Légy jómindhalálig és a tanárság
Tisztelt Szerkesztő Úr! Az ŤOrsz. Középiskolai Tanáregyesületi...
Tudomány-technika
Kultúra
Sport
Kultúra
Bemutatók
Az asszony és a bolondok szerzője, Szabados Árpád túlságosan jól...
Gazdaság
Politika
Tudomány-technika
A Lambert - féle siklóhajó 2.
A 2. rajzon összehasonlításképpen szaggatott vonallal a siklóhajóval...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.