Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A képről hüvös és kietlen szempár, megnyult, kemény és keskeny orr, pamacsos bajusz mered le ránk. Az éles profil mögött barnainges milliók, a milliók mögött a téli ködben uszó Németország, a szent római birodalom modern kiadása, gótikus dómok, gigantikus gyártelepek, kihült kohók,...
ROVATOK
Hat hónap óta ostorcsapások és lándzsadöfések gyanánt érik az események Európa ezer sebből vérző tántorgó testét. A tikkasztó nyártól a rideg télig e földrész egén egyetlen derül sugár se futott végig s a sötétre...
Báró Korányi Frigyes pénzügyminiszter az állami költségvetés további komoly leszállitása mellett foglal állást a „Pester Lloyd” vasárnapi számában olyan nyiltan és energikusan, ahogy ezt eddig a kormány...
Öreg újságíró kesereg: Nézem ezeket a mai fiatal kollegákat. Szeretettel nézem őket, de nem értem az észjárásukat. Az én időmben, huszonöt-harminc évvel ezelőtt, az ment ujságírónak, akiben mozgott valami, ha nem...
Lépten-nyomon olvashatunk szinte a mesékbe illő hírekei arról, hogy egyszerű 1-2 lámpás gépekkel, nappal Ausztrália, Jáva, Dél-Amerika rövidhullámú műsorait jól hallják Európában. Ez természetes fordítsa is áll...
Újpest – Tennis Borussia, Berliner SV kombinált 4:1 (1:1)
A bajnok Újpest a téli szezonban vasárnap játszotta második túramérkőzését, ezúttal Berlinben. Az első mérkőzése december 25-én volt Milanóban, azóta...
Sport
Karl Schneffer nyerte Európa műkorcsolyázó bajnokságát
Az Engelmann-féle műjégpályán vasárnap folytatták és befejezték az...
Kultúra
Bulvár
Sport
Magyarország 1929. évi műkorcsolyázó bajnoksága
Vasárnap délelőtt a BKE rendezésében a hölgy és a férfi műkorcsolyázó...
Politika
Bulvár
Gazdaság
A vámbéke és az európai államszövetség tárgyalása kritikus helyzet...
Francia politikai körök és kivált Quai d’Orsay igen nagy...
Politika
A Népszövetség nem fog beavatkozni a japán-kínai konfliktusba
A „Newyork Times” tudósitója a japán...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.