Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Az őszi zuzmarába borult kert kopár bokrai közt, a rácsos gellérthegyi villa csöndjét vasárnap reggel is kopácsolás veri fel. A kapuhoz farkcsóválva kijön Tristan, barátságosan nyalogatja a vendég kezét és törleszkedve kíséri fel vakolathulladékok, kőtörmelékek és a hatalmas hall...
ROVATOK
Fájóbb, üszkösebb sebe nincs ennek a szerencsétlen országnak, mint a tanult tudatlanok elhanyagolt kérdése. Mindenki tudja, hogy közel egymillió analfabéta él a megcsonkított országban, hogy kétmillió ember nem...
Elboruló érzelmekkel tekint az európai emberiség az év elé, amely e hét végén az idő méhéből kiemelkedik. A régi friss bizalomnak, amellyel a beköszöntő új évet fogadni szoktuk, vége! A remény helyét szorongó félelem...
Csak két évtizede múlt, hogy a pesti Dunapart egy jelentős lakójával lett szegényebb. Bicegő úr vastag botjára támaszkodva pontosan délután három órakor megjelent háza kapuja előtt, pillanatra megállt, végigjártatta...
Szegény ben Akiba, ki tudja, hányszor fordul meg napjában a sírjában, annyiszor idézik híressé vált mondását, hogy „nincsen új a nap alatt”. Pedig az élet, a haladás olykor még az olyan lángelméket is...
A külföldön csoportosan túrázó magyar futballcsapatok kevés sikert arattak karácsony első napján. Az Újpest nagyszerűen szerepelt ugyan, de a Hungária és különösen a Ferencváros nagy csalódást keltettek. A többiek...
Kultúra
A mai fiatalok „álfiatalok”, de éppen ezért: előre az...
A magyar képzőmüvészet tudvalevőleg súlyos válságban szenved s ennek...
Sport
Pelle István és a BTC csapata győztek a tornászbajnokságokban
A MOTESZ megbízásából a III. ker. TVE rendezte meg vasárnap este a...
Politika
Képviselő urak, méltóztassanak helyeiket elfoglalni
Ma délelőtt 10 órakor gróf Apponyi Albert megrázza az elnöki csengőt:...
Politika
Bulvár
Heltai Jenőn vasárnap sulyos mütétet hajtott végre Ádám professzor
Vasáranp este a Fasor-szanatóriumba szállították Heltai Jenőt, a...
Tudomány-technika
A szív egészségtana, a szív gyógyszerei
Vannak szívizomelfajulások, amelyeknek valamilyen fertőző betegség...
Gazdaság
A társadalmi jólét föltételei. Révai Sámuel könyvéről
A terjedelmes kötet a mostani társadalmi állapotokat, azok kritikáját...
Bulvár
Tudomány-technika
Vámbéry Ármin, a rejtelmes kelet szerelmese
Száz évvel ezelőtt született a nagy magyar utazó-tudós - A szultán...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.