Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
-Könyvemnek, amelyben az űrhajózást ismertettem, bebizonyítottam, hogy a föld vonzóerejét le lehet győzni- mondta Oberth tanár mindezt egyszerűen. A társaság egyes tagjai mosolyognak Oberth így folytatja: - Sajnos, ez nem tréfa dolog. A gyakorlatban is beigazolódnak jóslataim - A...
ROVATOK
Hitler 13,417.460 szavazatot kapott, kétmillióval többet , mint négy héttel előtt. A kommunista Thälmann több mint egymillió szavazatot vesztett. Hindenburg már este 10 órakor győzött - Az első választási menet...
Genfből jelentik: A Nemzetközi Munkaügyi Hivatal statisztikája szerint a legutolsó három hónap folyamán a munkanélküliség világszerte hatalmas mértékben fokozódott. Kivétel csupán Lengyelország, ahol a munkanélküliek...
"Összeütközése volt egyszer Adynak Ambrus Zoltánnal is. A régi Ősbudában, írók társaságában ismerkedett meg Ady Ambrussal, akinek nagy tekintélye és zárkozó lénye megnyugtalanította Adyt és ez elég volt arra, hogy...
A világ minden nagyvárosában akadnak amolyan sötét alakok, akik feltol vágyuk vagy beteges fantáziájuk hatása alatt abban lelik örömüket, hogy embertársaikat valamilyen többé-kevésbe veszedelmes „tréfával”...
Lehet-e valami szomorúbb látvány, mint nézni a nemzeti válogatott csapat kínos vergődését és az egymásután hulló gólokat a magyar kapuba? Pedig Budapestről két különvonatot és rengeteg autó hozta a magyar közönséget,...
Sport
A világbajnok Szabados Miklós a magyar bajnokságot is megnyerte
A székesfővárosi Vigadó nagytermében, nagyszabású és előkelő közönség...
Bulvár
Zita királyné cáfolja Ottó házasságát az olasz király leányával
A steenockerzelli főudvarnagyi hivatal a brüsszeli lapokban cáfolja...
Kultúra
Fiatalok és legfiatalabbak - Az Ernst-múzeum első kiállítása
A Képzőművészeti Főiskola utóbbi néhány kiállításán fogalmat kaptunk...
Kultúra
Tudomány-technika
A köhögés, tüsszentés és beszéd alkalmával a szájból kirepülő...
FLÜGGE vizsgálatai óta tudjuk, hogy sok fertőző baj, pl. influenza,...
Kultúra
Sport
Gerevich Aladár nyerte a második olimpiai kardvívó versenyt
Két héttel az első olimpiai próbaverseny után hétfőn a második...
Kultúra
Sport
Madarász 47.98 métert dobott a MAC Hősök-emlékversenyén
A Magyar Atletikai Club évről-évre megrendezi hősi halált halt...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.