Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A Hoover-féle ismeretes moratóriumterv végrehajtásának részleteit megállapitó szakértői bizottság augusztus hó 11-én tartotta záróülését. Sikerült teljes megegyezést elérni a Németország által teljesitendő fizetéseket érintő rendelkezésekre, továbbá az Angliának, Franciaországnak...
ROVATOK
Friedrich István pártja, a Keresztény Ellenzék a budapesti déli kerület választását megpeticionálta és teljes bizonyossággal számít arra, hogy a közigazgatási biróság helyt fog adni a panasznak. Ezért a déli kerület...
Manapság interjúban tájékozódni gazdasági kérdésekről majdnem annyit jelent, mint nyitott kapukat döngetni. Ki tud ma az elkoptatott és minden pillanatban előrángatott szólamokon kívül egyebet is mondani? Stereotip...
Négyesy Lászlónak durva támadása jelent meg a Budapesti Hirlapban Hegedüs Loránt ellen és pedig vezércikk formában. Mint "a magyar irodalmi lelkiismeret" fütykösöli Hegedüs Lorántot, aki egy előadásában valami olyat...
Az első igazi napgépek azonban csak a mult század második felében készültek el. Erikson János 1868-ban elkészítette az első „forróléggépet”, melynek hevítő edénye egy gyujtótükör gyújtópontjában állott....
A magyar-francia vízipóló-mérkőzés izgatott légkörben zajlott le. Dajardin francia kapust Padouval helyettesítették. A magyar játékosok fölénye már az első félidő elején kitűnt. Keserű II. két gólt dobott, majd...
Gazdaság
A szentkirály-kocsér-kécskei vasut épitése
Kecskemét most dolgoztatja ki a kisvasut épitésének részletes...
Sport
A magyar – olasz atlétikai viadal
A magyar atlétika első nagy sikerét könyvelhette el vasárnap. Nem az...
Tudomány-technika
Sport
Fölényesen győzött vízipólócsapatunk
Budapest – Magdeburg 9:0 (3:0) Már az első pillanatban Német...
Kultúra
Művészek munkában - Látogatás a nagybányai és szolnoki művésztelepeken
Visszatérés a természethez: minden idők és korok művészetének ez az...
Sport
Tudomány-technika
A régi egyiptomiak állatkultusza, az exotikus állatok
A fáraókat és a magasállású egyiptomi főurakat vadászszenvedélyük...
Bulvár
A bűnügyi osztálysorsjáték
A bűntettek megelőzésének újfajta módját mutatjuk itt be, melyet az...
Sport
Vízilabda: Magyarország – Csehszlovákia 7:0 (1:0)
Az 1:0-ás sovány eredménnyel végződött félidő után a közönség...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.