Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Érdekességek az 50 esztendős telefón multjából. - 1881 május 1: az első telefonbeszélgetés Budapesten. - 54 előfizetővel indult a magyar telefón. - Amikor még névszerint kértek kapcsolást. – Telefónoskisasszonyok „egyencipőben”. - Ki volt az első telefónos kisasszony?...
ROVATOK
Gömbös honvédelmi miniszter Barcsra utazott, hogy résztvegyen a kerület képviselőjétnek, Görgey Józsefnek beszámolóján. Az utban fekvő községek lakossága lelkesedéssel fogadta a minisztert, aki a programtól eltérően...
Az európai diplomatákat egyetlen kérdés foglalkoztatja: a német-osztrák vámunió terve, melyet az érdekelt kormányok az elmult héten nyilvánosságra hoztak.
A hivatalos jegyzőkönyv szerint Németország és Ausztria...
Az az érdekes vita, amely a "Nyugat-Barátok Köré"-ben a Budapesti Nemzetközi Vásár felkérésére a reklám és művészetek kapcsolatáról a Nyugat fóruma előtt lezajlott, nem tekinthető még végleg lezártnak. A vita megindulása...
Az utóbbi évtizedek kémiai kutatása, annyi meddő kísérlet után, mélyreható jelentőségű eredményeket ígérő szívóssággal fordult a növényi és állati eredetű festékek felé. Az élőlények testében végbemenő számos alapvető...
Húsvét vasárnapján futották le a Városligetben a nemzetközi motoros Grand Prix-t, amely európai nívóra emelkedett azáltal, hogy a híres külföldi versenyzők kivétel nélkül megjelentek a startnál. Kellemetlen vendég...
Tudomány-technika
A régi egyiptomiak állatkultusza, lovak, kutyák
Az új birodalom fáraói között nem egy lókedvelő és kocsihajtó akadt....
Gazdaság
A vámbéke és az európai államszövetség tárgyalása kritikus helyzet...
Francia politikai körök és kivált Quai d’Orsay igen nagy...
Politika
A spanyol diktaturát megbuktatja legyőzött forradalom
A legutóbbi spanyolországi forradalmi mozgalmak idején a...
Tudomány-technika
Az Aggteleki barlang, a levegő hőmérséklete
Ma már tudjuk, hogy az egész kérdés nem ilyen egyszerű. A csepegő víz...
Bulvár
Romantikus nőszöktetés üvertürrel és fináléval
G. Miklós földbirtokos, mint mondani szokták, boldogan élt...
Kultúra
Politika
Gazdaság
A mezőgazdaság jövője a minőségi termelésen fordul meg
A többtermelésre, bármilyen legyen is az áralakulás, szükség van....
Sport
Takáts Imre győzött a BSE teniszversenyén
A BSE teniszversenyén vasárnap a férfi egyes és páros számok döntőit...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.