Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A zöld-fehérek és kék-fehérek bajnoki derbyje ismét megmozgatta a főváros sportközönségét. Meglepően enyhe, szinte tavaszias idő kedvezett a mérkőzésnek, úgy hogy az Üllői-úti pályát olyan nagy közönség kereste fel, amilyen a gyászos emlékezetű tavaszi olasz-magyar mérkőzés óta egyszer...
ROVATOK
Péntek óta minden telefonösszeköttetés megszűnt Moszkvával és Leningráddal. Az Oroszországból érkező táviratok még „code” alakjában sem jelentenek semmit arról, hogy mi történik a szovjet birodalmában,...
Mussolininak a részvénytársaságok és közkereseti társaságok visszaélései ellen kiadott rendelete valóságos pánikot keltett Olaszországban. A Duce ugyancsak kemény kézzel torolja meg a részvénytársaságok visszaéléseit...
Évek hosszú sora óta nem volt olyan tanulságos képzőművészeti kiállításunk, mint a nemzetközi építészkongresszus nemzetközi épitészeti tervkiállítása, mely részben a Műcsarnokban, részben a Nemzeti Szalonban látható....
Lamarcot a természettudományok minden ága érdekelte. Jean Jacques Rousseau-val járta a mezőket, hogy növényeket gyüjtsön. Lamarck -tól erednek az első meteorológiai évkönyvek s a felhők meteorológiai osztályozása...
Nagy érdeklődés kíséri a stockholmi nemzetközi birkózóversenyt, amelyen magyar részről a két Zombory és Papp László vesznek részt. A pehelysúlyú Zombory 3 perc 13 mp. után tussolta a svéd Hygloffot. Zombory Ödön...
Politika
Bethlen és Nagyatádi Szabó még mindig nem egyeztek meg
Minden csoda három napig tart. A kisgazdapárt csodálatos vacsorája s...
Sport
Ötödször is a MAC nyerte meg a szenior mezei futóbajnokságot
A Magyar Athletikai Szövetség ma délelőtt rendezte ez évi országos...
Kultúra
Sport
Kultúra
Erdélyi József - Szem, a ravatalon
Béresnek állt a magyar ember, asszonyával, kilenc fiával, semmitlen...
Kultúra
Szent István király szobra és a budavári Halászbástya építményei.
Midőn Schulek Frigyes kitünő építészünk sok évi munka után befejezte...
Bulvár
Mi történt Bicskén 1921-ben?
A katonai törvényszéken április második felében rendkívül érdekes ügy...
Politika
Kultúra
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.