Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Mi ma az angol államférfinak s diplomatának s legelsősorban MacDonaldnak legfőbb gondja? Nem a munkanélküliség s nem India, nem a dominiumok pénzügyi válsága s nem gyapotipar krízise, hanem csak egy: az olasz-francia feszültség. Anglia ezzel a kontinentális ellentéttel szemben nehezebb...
ROVATOK
Arra a kérdésre, hogy lehetségesnek tartja-e Ottó visszatérését a magyar trónra, Gömbös így felelt: - Én ellenzem a visszatérést. Inkább a szabadkirályválasztás híve vagyok. Az örökös királyság éppen ugy tulélte...
A középeurópai vaskartell, amely az osztrák, csehszlovák és magyar vasmüvek versenyviszonyait rendezi, legutoljára 1926-ban került revizió alá. E revizió alkalmával az Alpine osztrák vasmüvek lemondtak kiviteli...
Tisztelt uram,
miután elolvastam könyvét (Les Langues dans 1'Europe nouvelle), szükségét érzem, hogy a nyilvánosság színe előtt forduljak önhöz. Nem vagyok nyelvész. Író vagyok, aki anyagával bibelődve sokszor...
A klór fehérítő tulajdonságát elsőnek a francia Berthollet próbálta ki. Megfigyelését közölte Watt-tal, a gőzgép első szerkesztőjével, aki 1787-ben a Mac-Gregor-féle textilgyárban, Glasgowban, alkalmazta. Ez a gyár...
A magyar olimpiai staféta első napi váratlan győzelme után a magyar-német úszómérkőzés vasárnapi második napján rekordközönség jelent meg Drezda impozáns méretű úszóstadionjában. A sprintstafétában már eleve sem...
Kultúra
Gazdaság
Vasárnap, a pesti tavasz minta-napja
Vasárnap, amely a pesti szép tavasz valóságos minta-napja volt,...
Gazdaság
Ne veszitsük el a reményt a mai nehéz időkben sem!
A Magyar Vasmüvek és Gépgyárak Országos Egyesülete junius 27-én...
Gazdaság
Kultúra
Gazdaság
Politika
Gazdaság
Bulvár
Mussolini fascistának nevelteti az olasz ifjúságot
Rómából táviratozzák: Mussolini vasárnap a tantestületek nemzeti...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.