Dtum
Login with Facebookk
1930 | Február

Ötvenéves a golyóscsapágyas magyar cséplőgép

A Magy. Kir. Állami Vas-, Acél- és Gépgyárak nemcsak a magyar közlekedés, hanem az egész magyar ipar szempontjából fontos és ma még talán kellően nem is méltányolt szerepet töltenek be. Munkásságának érdekes állomásához jutott a gyár a közelmultban. Köpesdy Elemér dr. miniszteri tanácsos, az Állami Vas-, Acél- és Gépgyárak vezérigazgatója a Közgazdasági Értesitőben beszámol a magyar cséplőgépgyártás ötven esztendejéről.

1858-ban egy augusztusi délelőttön indult meg Magyarországon az első külföldi cséplőgép Budapesten, a Nemzeti Muzeum kertjében. Bizottság tekintette meg az ördöngös masinát, hogy jelentést tegyen róla a kormányzati tényezőknek és husz év mulva hozzákezdett az Állami Gépgyár is a cséplőgépek gyártásához, kiszoritotta Magyarországból a külföldi gyártmányokat, meghóditotta a Keletet Kisázsiától Szibériáig és előkelő márkája lett a nyugati piacoknak is.

Az állami gépgyár elsőnek vezette be a golyóscsapágyak alkalmazását a cséplőgépeken.
Ezzel az ujitásával évtizedekkel előztük meg a külföld hasonló iparát, amely csak most, a háboru után beállott fejlődés következményeként kezdi alkalmazni az acélkeretet és a golyóscsapágyat.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Cikk-ajánló
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98