Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Vasárnap a fasizmus hatalomrajutásának tizedik évfordulóján népszavazás utján kérdezte meg Mussolini Olaszország népétől, hogy helyesli-e, vagy helytelelniti az ő uralmát. Mussolini fölhivása, amely mindenkinek lelkére kötötte a szavazásban való részvételt, nem maradt hatás nélkül,...
ROVATOK
Az arca az első pillantásra félelmetes: félig ázsiai, félig európai metszésű. Erős és érzéki száj, amelynek felső részét dusan burjánzó bajusz takarja. Szélesen ivelt, csontos áll, a kitartás és szívós akarat hordozója....
Az Omge irodalmi és tanügyi szakosztálya ülést tartott, amelynek egyetlen pontja a közoktatásügyi miniszternek a tankötelezettség meghosszabbitásáról és népiskoláink továbbfejlesztéséről szóló törvényjavaslat volt....
Négy darabbal vendégszerepelt nálunk az az orosz vándortrupp, amely Sztaniszlavszkij moszkvai Kamaraszínházának második színészgenerációjából, de az sincs kizárva, hogy a második generáció második garniturájából...
Londonban most nyílt meg a világ legnagyobb és legforgalmasabb földalatti vasútállomása. Az angol főváros legfontosabb forgalmi gócpontja a Piccadilly Circus alatt négy esztendei megfeszített munkával készült el...
Mayer Helén világbajnoknő startja ünnepi sporteseménnyé avatta a Tiszti Vívó Klub hétfői hölgyvívóversenyét, amelyet a Tiszti Casino dísztermében előkelő közönség előtt rendeztek meg. Az előmérkőzésekben 28 induló...
Sport
Kehrling Budapest háromszoros teniszbajnoka
A BLK jubileumi teniszversenyén vasárnap folytak Budapest férfiegyes,...
Bulvár
Az egész világon hihetetlen izgalommal lesik a hireket Nobile...
Nobile tábornok és az „Italia” sorsa felől a...
Gazdaság
Tizenkétezer autó közlekedik Csonkamagyarországon
A képviselőház pénzügyi és közlekedési együttes bizottsága hétfőn...
Bulvár
Van borravaló, vagy nincs borravaló?
Ennek a kis hirnek a füzetes regények romantikus korában bizonyára...
Sport
Kultúra
Ibsen a nemzeti szinházban „ A társadalom támaszai.”
A „ Nemzeti Szinház” új igazgatósága az előre bejelentett...
Bulvár
Tunney nyomtalanul eltünt Párisból
Gene Tunney boxvilágbajnok néhány napon át Párisban tartózkodott,...
Kultúra
Sport
Zombory Ödön törött bordával is győzött a birkózóbajnokságban
Az amsterdami olimpián remekül szerepelt birkózógárdáink újabb...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.