Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Szerte a világon a sokat megszenvedett embermilliók kiujuló reménykedéssel három év előtt Locarno felé aggódástól és bizalomtól megbüvölt nézéssel merengtek. Az egyik locarnói ebéd után, fölöttébb emelkedett hangulatban, Luther német birodalmi miniszter lelkesen ragadta meg Briand...
ROVATOK
Vasárnap reggel éles, jeges szél süvöltött Bécs utcáin, amikor a Schutzbund és Heimwehr emberei – mindnyájan a rendőrség által pontosan kijelölt helyeken – gyülekezni kezdtek a nagy demonstrációra. Bécsnek...
A külföldi kölcsönök felhasználásáról tartott a Kereskedelmi Csarnokban Jacobi Olivér dr. előadást, amelyben – miután a magángazdaságilag rentábilis és közgazdaságilag produktiv kölcsönök közötti különbséget...
Február harmadikán, a Zeneművészeti Főiskola nagytermében, lelkes hallgatóság sorai előtt írók, művészek hódoltak Babits Mihálynak. Az ünnepség végén maga az ünnepelt jelent meg a dobogón. Megjelent, hogy megköszönje...
Nemrégiben alakult meg az államvasúti rádiótársaság, mely kb. 21 gyorsvonaton az összes osztályokon használható rádiófelszerelést létesített. A vonatok vevőkészülékei egyaránt alkalmasak a műsoros állomások vételére,...
Európa 1929. évi jéghokki bajnokságáért hét napig küzdött a kontinens nyolc legjobb csapata a városligeti nagyjégen. Magyarország – miután Olaszországtól kikapott, Belgiummal pedig eldöntetlenül végzett –...
Tudomány-technika
A százesztendős elektromótor-Jedlik Ányos emlékezetére
Napjainkban van 100 esztendeje annak, hogy a győri bencés-gimnázium...
Sport
Magyarország – Ausztria 5:5
Az első félidőt Kohut három és Hirzer egy góljával 4:2-re nyerjük, de...
Gazdaság
Lutrijáték állami támogatással
Az állam eltörölte a kislutrit, mert megzsarolta a szegény embereket,...
Kultúra
Magyar művészek arcképei és önarcképei
Ha művészek önarcképeiről bármily vonatkozásban szó esik, szinte...
Tudomány-technika
Daktiloszkopiai Röntgen - fölvételek
A bűnügyi nyilvántartásba az ujjlenyomatlapok bizonyos mathematikai...
Bulvár
A Kovács testvéreket az állam és társadalmi rend felforgatásával...
Néhány hónappal ezelőtt néhány lázas agyu fiatalemer, aki évek óta...
Kultúra
Sport
Gazdaság
A községek kongresszusának programmja
A Faluszövetség hosszú évek alapos munkáját tetőzi be március hó 3-án...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.