Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Németek, angolok, franciák, olaszok, amerikaiak építik egymásután hatalmasabbnál hatalmasabb gépmadaraikat. Három motorral. Hattal. Tizenkettővel. Éttermekkel, konyhákkal, folyosókkal, a kabinok tömegével, az utasszállítás minden kényelmi eszközével.Nemes versengés folyik a repülés...
ROVATOK
A német nemzetiek által kezdeményezett népszavazás vasárnap folyt le Németországban. Sikertelenségét már előre megpecsételte, hogy Hugenbergék törpe minoritásban vannak, de ettől eltekintve az is, hogy Severing...
Valamennyien azt a harminc vagy harmincöt millió dollárt akarják a magyar kormánynak kölcsön adni, amelyet a pénzügyminiszter a svéd gyufakölcsön előreszámitolt részletének kiegészitéseül mezőgazdasági kölcsönök...
Amint Ady fénye az egyre makacsabb rétegeket átfúrta, a társadalomnak, sőt a politikának egyre több csoportja tette rá a kezét, hogy egyesegyedül magának tarthassa meg, igazolásának, cégérének, címeres griffmadarának...
Körülbelül ennyi az, amit a modern Röntgenes gyógyításról elmondhatok. A legújabb időkben azután kiegészíti a Röntgen-kezelést, főleg a finomabb természetű beteg részek gyógyítására: a rádium A gyógyítás elve körülbelül...
A magyar bajnoki ping-pong verseny a berlini világbajnokságok próbagaloppja volt. A próbagalopp pompásan sikerült, világhírű játékosaink kitűnő formában vannak. A bajnoki verseny hőse: Barna (MTK), aki ismét veretlenül...
Politika
Mussolini erélyes követelése Magyarország érdekében
Mussolini miniszterelnök belgrádi lapjelentések szerint Lausanueban...
Gazdaság
Még sohasem volt ily nyomoruságos a falu élete
Az Országos Mezőgazdasági Kamara az egyes vidéki kamarák jelentése...
Politika
Ki az ur Európában, a népuralom, vagy az önkényuralom
Egy hete adta ki Sándor király emlékezetes manifesztumát, amellyel a...
Sport
Magyarország 1929. évi gyorskorcsolyázó bajnoksága
Közel 3000 néző előtt folyt le vasárnap délelőtt a gyorskorcsolyázó...
Politika
Nagy Vince, Rupert Rezső és Vámbéry Rusztem beszédei a debreceni...
Dr. Nagy Vince nemzetgyűlési képviselő vasárnap délelőtt ˝ 11 órakor...
Tudomány-technika
Gazdaság
Friedrich István titkos terepszemléje
A főváros üzemeinek ellenőrzésére kiküldött bizottság kilenc hónappal...
Kultúra
Politika
Teleki Sándor gróf Párisból Budapestre érkezett és nyilatkozott...
Gróf Teleki Sándor, aki a Társadalmi Egyesületek Szövetségének...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.