Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A hadifogság orosz földön, Szibéria jeges táboraiban oly hatalmas élménye a mi nemzedékünknek, hogy természetes, ha az írók figyelme fokozott érdeklődéssel fordul feléje. Különösen nálunk. Sok százezer magyar férfi szenvedte végig éveken át, sok ezren elpusztultak, sok ezren megrokkantak...
ROVATOK
„Berliner Tageblatt” moszkvai jelentése szerint Csicserin és a G. P. U. között sulyos nézeteltérések támadtak a Donee-medencében letartóztatott német mérnökök miatt. Csicserin követelte a mérnökök azonnali...
Minden éremnek két fele van. A fascista éremnek is. Kint a nagy világban, különösen a magyar világban, csak az egyik felét ismerik ennek az éremnek: a cézárikus, heroikus, diktatórikus, harsogó felét; azt, amelyik...
A filmnek egyik legnagyobb hatáslehetősége a tempó. Hangtalansága és két dimenzióra korlátozottsága elszakítják a reális élet fékeitől és tempójának teljes szabadságot engedélyeznek. A művészi akarat ezt a szabadságot...
Ha azonban meggondoljuk, hogy a rádió tulajdonképpen nem a hangokat, hanem annak hullámait viszi tovább, már könnyebb elképzelni, hogy a képet vagyis a fényhatások hullámait is lehet rádió útján továbbítani. Ez...
Vasárnap egész délután zuhogott az eső az Örökvárosban, ahová a Stadion Nazionale ünnepélyes fölavatására több mint 30.000 néző gyűlt össze Itália minden részéből. A nagy ünnepségen sem jelent meg Mussolini, bár...
Kultúra
Gazdaság
Bud pénzügyminiszter az exportban bevezeti a...
Bud János pénzügyminisztert az utóbbi időben erősen támadták az...
Politika
Gazdaság
Augusztus 1-től 2 százalék a forgalmi adó kulcsa
Néhány nappal a forgalmi adó kulcsának leszállítására beigért...
Kultúra
Tudomány-technika
Politika
Beszélgetés Csáky hadügyminiszterrel
A parlament nyári vakációjának nemcsak a képviselő urak örültek. A...
Gazdaság
Sport
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.