Dtum
Login with Facebookk
1928 | Június

Sorozatos rekorddöntések a parádi hegyiversenyen

Versenykocsin hg. Eszterházy (Bugatti), sportkocsin Louis de Tilleux (Bugatti), turakocsin Lyka István (Bugatti) oldalkocsis motorkerékpáron Hild Károly (Raieigh), szóló motorkerékpáron Hóra Nándor (Rudge) a hegyiverseny győztese. A Bugatti-Steyr küzdelem Bugatti-ék fölényes győzelmével végződött.

Vasárnap futották le a Magyar Túraút második napi útvonalát, amelybe a parádi hegyiverseny volt iktatva. Bajnoki pontozóverseny lévén, hatalmas fölkészültséggel vonultak föl a bajnokaspiránsok: Delmár Walter, báró Wolfner András, gróf Delmár Walter, báró Wolfner András, gróf Zichy Tivadar, herceg Eszterházy Antal, Wolfner László, Lyka István, Szini János, a magyar automobilsport legnagyobb nevei.

A versenyautomobilok csoportjában az érdeklődés a Delmár-Zichy-Eszterházy összecsapás felé irányult, miután Delmár elismerten legnagyobb rutinjával szemben a gyorsabb kocsikkal rendelkező Bugatti-versenyzők indulása teljesen nyílttá tették a küzdelmet.

Delmár minden tőle telhetőt elkövetett a bajnoki pont megszerzése érdekében, szenzációs technikájával bámulatba ejtette a fordulók közelében elhelyezkedett szakértőket, a Bugatti-kocsiknál kétszer nagyobb hengerűrtartalmú Steyr-kocsijából azonban nem volt képes kihozni annyit, amennyi a jóval gyorsabb Bugattik legyőzésére szükséges lett volna. Teljesítménye így is elsőrangú és jóval a tavalyi rekordon belül végzett.

E csoport győztese megérdemelten herceg Eszterházy Antal (2.0 Bugatti) lett, aki uj útvonalrekordot állított föl és a nap legjobb idejét futotta. Zichy gróf az egyik fordulóban kiszaladt, az így elért idejéből is következtetni lehet azonban arra, hogy Zichy a magyar automobilsport egyik legnagyobb reménysége.

A sportkocsik csoportjában a francia Louis de Tilleus – akinek nagyszerű vezetői képességéről most volt először alkalmunk meggyőzni – legyőzte a favorit Wolfner Andrást, aki vezetői képesség tekintetében ugyan nem marad mögötte a franciáknak, 5 literes Steyr-kocsija annál lassúbbnak bizonyult. Szini János (ADM), a tavalyi parádi győztes, kitűnő idővel második helyre szorult.

A túrakocsik csoportját Lyka István (Bugatti) nyerte, legkomolyabb ellenfele, Wolfner László kocsijának karterébe érthetetlen módon homokba került, ez akadályozta meg abban, hogy teljes tudását kifejthesse. Az oldalkocsik versenyét Hild Károly, a szólómotorként ifj. Hóra Nándor nyerte.

A hegyiversenyen az összes tavalyi rekordokat megdöntötték, kivéve az oldalkocsis motorkerékpár-rekordot, amelyet Urbach László tart 8 p. 41.8 mp. idővel. Urbachnak oldalkocsis kilométer-gyorsasági rekordja ugyancsak megdöntetlen maradt.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98