Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A newyorki Federal Reserve Bank rátaemelése, bár a chicagói, richmondi és bostoni bankok emelése után várható volt, lesujtó hatással volt az európai gazdasági közvéleményre. Joggal vagy ok nélkül, az amerikai tőkeforrás bedugulását, a mult év óta erőteljes ütemben kibontakozó konjunktura...
ROVATOK
A pesti zsidó hitközség vasárnapi választásának eredménye egy kissé a numerus-clausus-vita poénja is. Értsd: az a párt, amely ma megsemmisitő, tüntető többséggel győzött a zsidők pesti hitközségében, a tökéletesen...
Az Országos Mezőgazdasági Kamara január havi jelentése ismét hű tükrét nyujtja a mezőgazdaság helyzetének. A jelentés adatai szerint az ősz folyamán fokozódott a munkáskinálat és helyenkint a munkanélküliség jelei...
Az Úri muri-ra és írójára végtelenül jellemző, hogy Szakhmáry Zoltán, aki ilyesvalamit akar, nem kerül éppen forradalmi ellentétbe, drámai konfliktusba környezetével. Ennek a környezetnek sokkal hathatósabb, gyorsabban...
Igen sokszor becézgetés, csókolgatás közben adja át az anya a szörnyű bajt a gyermekének, akit pedig a vérével, az életével oltalmazna meg a legkisebb rossztól is. Egy hároméves kislányt tüdővészes nagyanyja addig...
A hölgy műkorcsolyázás sorsa nem volt vitás. Sonja Henie annyira fölötte állott az egész mezőnynek tudásával, bájával, biztosságával és fiatalságával, hogy a többi versenyzők csak temérdek pontszámmal tudták mögötte...
Tudomány-technika
Bulvár
Látogatás az Ébredő Magyarok Sörház uccai székházában
Ott, ahol nemrégen még százfejű kórus kiáltott halált az ország...
Bulvár
A Boronkai csoda, vagyis: János, az utolsó gavallér
Hires gavallérok, hová lettetek, tüntetek. Mintha már csak emléketek...
Sport
Az olasz Chiavacci nyerte Európa tőrbajnokságát
A Margitsziget Buda felé eső partján a remekül fellobogózott...
Kultúra
Színház
A Magnetic, Pásztor Árpád drámájának második felvonása nagy...
Tudomány-technika
A csillagos égbolt, planetárium 1.
Mesterséges égen - mesterséges csillagok - Hogyan mutatják be fényes...
Sport
Vitéz Terstyánszky nyerte ismét a tőrbajnokságot
Második Rozgonyi György dr. – Harmadik Rády József Szépszámú...
Sport
Egy 17 esztendős ping-pong-játékos bravúrja
Budapest ping-pong bajnoki versenye a BSE mintaszerű rendezésében...
Bulvár
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.