Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A páholyok, a földszint s a karzat közönsége, kétszázezer gyászoló, szomorú ember közt Blaha Lujza temetésén. Blaha Lujza temetésén közel kétszázezer ember szorongott a pesti utcákon, a Nemzeti Színház körül. Öregek, fiatalok, fejkendős asszonyok és elegáns divathölgyek, munkások...
ROVATOK
A kormány rekonstrukció a frankügy kirobbanása óta gyakran visszatérő, de mindenkor megcáfolt híre a politikának. Vasárnap azonban olyan jólértesült helyeken és olyan komoly formában beszéltek a kormány egy-két...
Végre megalkudtunk az osztrák sógorral. A magyar kormány megbizottai hazajöttek Bécsből s tarisznyájukban van az osztrák-magyar kereskedelmi egyezmény. Hosszú volt az alku. Egy éve huzódik, nem a mi hibánkból. Elég...
A magyar születésű „legnagyobb német riporter” Békéscsabán „felfedezte”, hogy Albert Dürer német festő – magyar volt
A német könyvpiac legnagyobb kritikai és közönség-sikerét ebben...
A természet titkainak, csodáinak a megismerésében nagyot haladt az a korszak, amelyben mi élünk. Amiröl a letünt korszakok nem egészen épeszünek tartott rajongói álmodoztak azokból már igen sok megvalósult, középkor...
Vasárnap délelőtt és délután a Műegyetem vívótermében bonyolította le a BEAC ifj. Halász Zsiga-emlékversenyt. A klasszikus főiskolai csapatverseny minden ízében méltó volt a jeles főiskolai vívó s a jó barát emlékéhez....
Kultúra
Kultúra
Tudomány-technika
Újabb adat a budai keserűvízforrások történetéhez 2.
Kitaibel Pál nagy magyar botanikus chemiai munkásságát tanulmányozva,...
Bulvár
Gazdaság
Az Országos Földbirtokrendező Biróság eddigi müködésének eredményei
Az Országos Földbirtokrendező Biróság 1921. június 20-án megkezdett...
Kultúra
Bulvár
Egy ébredővezér merénylete az Uj Nemzedék szerkesztője ellen
A Kovács testvérek ekrazitos társaságának leleplezésekor – mint...
Kultúra
Fedák Sári mint Kukoricza Jancsi
A fővárosi szinházi idény ilyenkor éri el tetőpontját, a közönségnek...
Bulvár
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.