Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Köztudomású, hogy jövő évi január hó 1-én életbe lép a kötelező pengőszámítás és a Magyar Nemzeti Bank december hó 27-én a pengőbankjegyeket és pengőérméket forgalomba hozza. Egyetlen rövid nap választ el tehát bennünket attól a pillanattól, amikor az ország újjáépítésének nagyszerű...
ROVATOK
Az ünnepségen, amelyet a Vármegyeháza disztermébe hivtak egybe, megjelent báró Perényi Zsigmond, Battenberg Lajos, Agorasztó Tivadar alispán, kimentette magát Raffai Sándor püspök. Megjelent azonkivül egész sereg...
Az Országos Magyar Gazdasági Egyesület végrehajtó bizottsága legutóbbi ülésén Somssich László gróf elnök javaslatára elhatározta, hogy a választásokra való tekintettel az idei gazdahetet és nagygyűlést nem december...
Igen tisztelt Szerkesztő úr! Szives felszólitásának, ime eleget teszek, megirom Önnek nézeteimet, elveimet, tapasztalataimat az én szinésznevelésemről. Teszem ezt azért is szivesen, mert azzal a sok bosszantó, hozzá...
A XX. század a technika, a közlekedés százada. Az óriási gőzmozdonyok, elektromos gyorsvasutak, rotorhajók, óceánjárók, motorkerékpárok, automobilok, repülőgépek és kormányozható léghajók sebes tempóban győzik le...
Londonból csodálatos magyar diadal híre érkezett vasárnap este. Tudtuk, éreztük, hogy a megmosolygott ping-pong sport magyar reprezentánsai nem fognak szégyent hozni a magyar névre s nem lehetett kétség aziránt,...
Bulvár
Gazdaság
A kisgazdák nem hajlandók gabonaexportjukat kiszolgáltatni a gyáripar...
Az osztrák-magyar provizóriumra vonatkozó tárgyalások megszakadása...
Kultúra
Török Sophie - Emlékezet játékai
Itt, mélyen a homlokom mögött egy élő ideg folyton csak reád Figyel....
Sport
Magyarország 1925. évi ping-pong bajnokságai
A szombati elődöntők után vasárnap egész nap folytak a bajnokság...
Tudomány-technika
Kultúra
Tudomány-technika
Bulvár
Politika
A Times éles kritikája a vasöklü magyar közigazgatásról
A londoni „Times” Budapestre küldötte Bécsben székelő...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.