Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A „Neue Freie Presse” vasárnapi számában Arthur Henderson, a munkáskormány volt belügyminisztere föltünést keltő vezércikket irt a békeszerződések reviziójáról. Idők multával – irja Henderson – minden békeszerződés revizióra szorul és revizió alá is vétetik,...
ROVATOK
A felsőházi törvényjavaslat 12 szakasza ugy intézkedik, hogy az uj felsőházban helyet kapnak a Habsburg-Lotharingiai ház Magyarországon élő 35 éven fölüli férfitagjai. A bizottsági tárgyaláson ezt a szakaszt módosították...
A Kereskedő és Iparos Ujság külkereskedelmi ankétja kapcsán Szurday Róbert, Kende Tódor, Kohner Adolf báró, Bacher Emil és Holzer Sándor figyelemreméltó nyilatkozatai után az alábbiakban soron kivül közöljük Guttmann...
Az, az irodalmi pályázat, amelynek feltételeit a Nyugat legutóbbi számai közölték, csak hírnöke volt annak a szélesebb körű programnak, amelynek fokozatos megvalósítását az októberi negyedtől tettük feladatunkká....
Hogy a biológiai kutatásnak és biológiai ismereteink előrehaladásának mily fontos tényezője a vízmenti biológiai kutatóállomás, azt a J. I. Coste által 1859-ben Con-carneau-ban (Franciaország) alapított első biológiai...
Magyarország – Franciaország 7:2 (1:0)
A bajnoki miting versenyszámait úgy fél 7 óra tájban megszakították s előbb óriási izgalom, majd halálos csönd közepette helyezkedett el fölállásra a két csapat. Az...
Bulvár
Bulvár
Politika
Masaryk és Benes a dunai konfödárációról
A Neue Freie Presse vasárnapi számában vezetőhelyen Masaryknak, a...
Bulvár
Sport
Vízilabda – Magyarország-Spanyolország 4:0 (2:0)
A mérkőzés elejétől fölényben vagyunk. Labdát érünk a Homonnay II....
Sport
Magyarország – Lengyelország 4:0 (3:0)
A negyedik lengyel-magyar válogatott mérkőzés váratlanul sok nézőt...
Tudomány-technika
Radio-gyorstelegráfia Berlin és Budapest között
Miután a Siemens-Halske-féle gyorstelegráffal a drótnélküli...
Kultúra
Politika
Wolff Károlyt miniszterelnökké kiáltották ki Csilléry beszámolóján
Régóta nem volt ilyen izgalmas beszámoló. Az Aréna-uti iskola...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.