Pirity győzött a kerékpárosok Springer-emlékversenyében
A tandemversenyt a Pirity - Eigner pár, a párosversenyt Bécs - Baross pár nyerte. – Bartos, Velvárt, Bécs, Vida, Gross, Kaupert nagy formában.
A motorversenyekben Deli, Kovács Sándor és Kovács Lajos győzött.
Az FTC jól látogatott pályaversenye az újpesti Stadionban kitűnő sportot nyújtott. Kivétel nélkül valamennyi versenyszámban elsőrangú küzdelmek adódtak és a versenyzők teljesítménye örvendetesen bizonyítja, hogy az UTE modern pályáján rövid időn belül kerékpárosaink méltó ellenfelei lesznek a nagyszerű külföldi versenyzőknek.
A verseny keretében döntésre került 1000 m-es Springer-emlékversenyben Pirity Jenő, az FTC örökifjú többszörös bajnoka, a zöld-fehér színeknek biztosította a győzelmet.
Bartos Gyula motorvezetéses-verseny hiányában ezúttal ismét a sprinterek között szerepelt, még pedig a bajnokságban bemutatott sikerrel. Bartos csak nagy küzdelem árán engedte elragadni a győzelmet és maga mögé utasította Velvártot, Mazákot, Eignert és Trahtuletzet.
Velvártnak különösen jó napja volt és ha történetesen Eigner gépdefektusa miatt nem jut rossz helyzetbe, feltétlenül beleszólt volna a versenybe, így azonban tenyérszélességgel a harmadik helyre szorult. Uhereczy és Grimm nem indultak. A tandemversenyben a Pirity-Eigner-pár győzött.
Az 1000 m-es Springer-emlékverseny
Döntőfutam: 1. Pirity Jenő (FTC) 13.2 mp. 2. Bartos Gyula (UTE). 3. Velvárt Nándor (MTK) 4. Mazák Kálmán (MTK)
Csengetésig Mazák belül helyezkedik, mellette Pirity, mögötte Bartos, Pirity mögött pedig Eigner és Trachtuletz, Mazák és Pirity 400 m.-es spurtot kezdenek, Bartos az utolsó fordulóban felnyomul, míg Eignernek átszakad a hajtótengelye és emiatt Velvártot akadályozza az előrejutásban. A finisben Pirity gumiszélességgel veri Bartost, míg a rossz helyzetből pompásan felnyomuló Velvárt tenyérszélességgel a harmadik helyre szorul. Mazák fél géphosszal negyedik.
1350 méteres tandemverseny
1. Pirity-Eigner (FTC) u. 200. m. 12.8 mp. 2. Homály-Kratochwill (Vasasok) 3. Mazák-Pfeiffer (MTK). 4. Velvárt – Szilágyi (MTK).
Nagyon szép verseny. Az FTC és az MTK két tandeme állandó harcot folyta a belső pályáért, ami gyors tempót eredményez. Csengetés után Mazák-Pfeiffer és Pirity-Eigner egyszerre kezdik a spurtot, míg Velvárt-Szilágyi kívülről iparkodnak előzni. A fordulóban az MTK két tandeme kirepül, a Vasas-tandem belülről utoléri az FTC tandemét és nagyszerű küzdelemben erősen megszorítja azt. Fél géphosszal nyerve, géphosszal harmadik, fél kerékkel negyedik.
13.5 km-es párosverseny
1. Bécs (Jóbarát KK)–Bartoss (BTC) 19 perc 57.6 mp. 15 pont. 2. Velvárt–Mazák (MTK) 11 pont. 3. Vittori (FTC)–Herrer (Csillag KK) 5 pont. 4. Pirity–Eigner (FTC) 5 pont. 5. Pfeiffer–Szilágyi (MTK) 3 pont.
A nap legszebb versenye. Kilenc pár indul a küzdelembe és Bartos már a 2-ik körben szakítja a mezőnyt. Nagyszerű kitöréssel Vidával állandóan 10 km-es motorverseny 490-600 kbcm-es űrtartalmú motorok számára: 1. Deli Lajos, 6 perc 14.6 mp. 2. Weidl József. Indult még a verseny favoritja, Kaszala Károly is, akinek azonban a motorja a nyolcadik körben defektust kapott és emiatt feladta a versenyt, valamint Gross Jenő is.
10 km-es motorverseny 350 kbcm-es űrtartalmú motorok számára.
1. Kovács Sándor (UTE) 6 p. 32.8 mp. 2. Bauer József. 3. Bezsilla Nándor dr.
A nap szenzációja Kovácsnak, az ifjú, szinte gyerekképű UTE-ista szereplése. Öreg versenyzőket felülmúló rutinnak és bámulatos merészséggel rótta a köröket, kitűnő Raleigh-motorján. Teljesen külön versenyt futott. Társait többszörösen lekörözte. Bauer Ariel-motorjával szintén jól ment, ami érthető is, mert úgy az ő, valamint Kovács gépe felülvezérelt motorok voltak, míg Bezsilla dr. New-Imperial sportgépen indult.
Motorüldöző verseny oldalkocsikkal.
1. Kovács Lajos (kísérő: Scherer Miklós), 2. Bauer József (kísérő: Lusztig Imre.)
Kovács nagy bravúrral veszi a fordulókat és fokozott előnyt szerezve, a kilencedik körben 3 perc 47.2 mp. alatt befogja ellenfelét. Miként a múlt vasárnapi versenyen, ezúttal is valóságos istenkísértés számba ment az oldalkocsiban ülő kísérő társak egyensúlyozási manővere.
Különösen a győztes kísérője, Scherer Miklós a fordulóban csaknem a fejével súrolta a pálya felületét, miáltal vezetője kétségtelenül könnyebben vehette a fordulókat. A közönségnek láthatóan nagyon megtetszett ez a nálunk még szokatlan versenyzési ág és természetesen leginkább a segítőtársak életveszélyes kihajolásait lélegzetvisszafojtva szemlélte. Úgy látszik ez a versenynem röviden nagy népszerűségnek fog örvendezni.
Kovács rutinos vezetésével és segítőjének hathatós támogatásával reálisan nyerte a versenyt.
Mindkét versenyző a megbízható Norton-gépen versenyzett.
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!