Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Hiába, egészen más, idegen és a rendes civil logikának hozzáférhetetlen világ terül el az Országház falai belül. Mi, itt kivülvalók, ugy tudjuk, hogy a bolsevizmus valami nagyon sanyaru Istenverése volt és akinek közük volt vele, azok kiátkozottak, hacsak idejekorán át nem nyergeltek...
ROVATOK
A politikai helyzet az utóbbi hetekben különösen kiélesedett. A liberális ellenzék megcsaltnak érzi magát és nyiltan hangoztatja, hogy a miniszterelnök megszegte a kölcsöntárgyalások előtt tett ígéretét. A parlament...
A kölcsön és a vele összeköttetésben lévő jegybank ügyében kérdést intéztünk Zala Lajoshoz, a Földhitelbank ügyvezető igazgatójához, aki a következőkben nyilatkozott:
– Reméljük, hogy a miniszterelnök és...
A magyar nő teste sovány, arca fáradott,
mozdulati lankadottak, tétovák.
Ruházata, hitvány, vékony, ócska rongy:
a magyar nő soha nem költ magára,
nem telik a magyar nőnek uj ruha,
sem uj kötény, sem egy uj...
Egy kiváló német szakértő erre vonatkozóan a következőket írja: Hogyha a ló valamely utközben fölbukkanó tárgytól megriad, nem szabad a lovat megbüntetni, mert a ló ezt a büntetést nem felejti ám el, s ha ismét...
Az 1924. évi párisi olimpiász nyitánya múlt pénteken díszes ünnepi keretben folyt le. Chamonix-ban tizenhat nemzet reprezentánsai gyűltek össze, megvívandó a téli játékok grandiózus küzdelmeit, amelyeket a természet...
Politika
Háromhavi haladékot adnak az Ébredők, aztán akcióba lépnek
Az Ébredő Magyaroknak vasárnap délelőttre, a Vigadóba egybehivott...
Kultúra
Politika
Kultúra
A fügefalevél - Mily test- és földrészen viselték az első ruhát?
Sterne, a Tristram Shandy szerzője mondja valahol, hogy másképp ír...
Sport
Gazdaság
Sport
A svábhegyi automobilverseny
Több mint negyvennyolc órás esőzés aggasztotta a svábhegyi versenyre...
Bulvár
Tudomány-technika
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.