Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Amikor Lavoisier felállította az elemek teóriáját, a francia akadémia tagjai megütközéssel kiáltották feléje: lehetetlenség. Lavoisier pedig akkor sietett elzárkózni a „lehetetlenség” kinai fala mögé, midőn meteorok leesését konstatálták.cA gőzhajó pionirjai: Papin, Fulton,...
ROVATOK
— A kormány erőteljes akciót folytat gazdasági és e sorsdöntő akció csak külpolitikai tényezők bevonásával intézhető el. Kétszeresen fontos tehát, hogy a magyar közvélemény a kormány hátamögött álljon. Vannak...
A rubelnek társa akadt a német márkában s most közvetlen közelről szemlélhetjük, hogy mi mindent von maga után a pénz teljes elértéktelenedése. A new-yorki és zürichi tőzsdén a márkát már egyáltalán nem is jegyzik....
Shakespearenek nincs tökéletesen igaza, amikor azt mondja: hazugság, asszony a neved. Inkább így kellene megfogalmazni: hazugság, társadalmi életet élő ember a neved. S mettől fejlettebb a társadalmi élet, attól...
A filmipar, amely mindig a legújabb vívmányokat használja fel, legújabb a „hangos beszélő" vagy villamos hangtölcsérek alkalmazása által egy olyan kérdést oldott meg, amely már sok rendezőnek okozott fejtörést.Nagy...
Több mint negyvennyolc órás esőzés aggasztotta a svábhegyi versenyre készülő versenyzőket és a közönséget, amely szokatlanul nagy érdeklődéssel várta a ritka látványosságot. Vasárnap virradóra azonban elállott az...
Kultúra
Kultúra
Nagyító
Gazdaság
Miért van szükség egységes szakipari központra?
Abból az alkalomból, hogy a lapunk más helyén közölt, egy régebbi...
Kultúra
A Velenczei Kalmár - A Nemzeti Szinház reprize
Évek óta egész sorozata az olyan klasszikus műveknek vár előadásra ,...
Bulvár
Sport
Magyarország úszóbajnokságai
Szerencsétlenül választotta meg a Magyar Uszó Szövetség a bajnokságok...
Bulvár
Kultúra
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.