Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Kérésünkre, hogy Az Ember Tragédiájában való szereplésnek történetét beszélje el a Nyugat Madách számában, Jászai Maritól a következő levelet kaptuk:
Hm, - hiszen csak fűrészpor van benne, mondja a kis lány, mikor kíváncsiságból kikaparta a babája beleit. - Így van mivelünk színészekkel...
ROVATOK
Klebelsberg Kuno gróf vallás- és közoktatásügyi miniszter vasárnap reggel Komáromba utazott, hogy ott a Korányi Frigyes báró párisi követté történt kinevezésével megüresedett komáromi választókerületben programbeszédét...
Kállay Tibor pénzügyminiszter a nemzetgyűlésen beterjesztette az 1922-23. évi költségvetést. Az előző költségvetéshez képest a kiadások hatszoros, a bevételek pedig hétszeres emelkedést mutatnak. Az összes kiadás...
Sterne, a Tristram Shandy szerzője mondja valahol, hogy másképp ír megborotválva, mint borotválatlanuk a költő, ami más fogalmazásban azt jelenti, hogy testi külsőnk állapota, formája, megjelenési módja határozottan...
Régi, de még mindig megoldatlan kérdése az asztrofizikának, honnan ered a Nap melege. Ismeretes az az elmélet, amely a hő forrását az összehúzódásban keresi. Lehet, sőt valószínű, hogy ilyen úton keletkezik a hő,...
Hűvös időben esőtől felázott, csúszós pályán Baubach helyén Hajóssal, egyébként ugyanabban az összeállításban állottunk fel, mint az olaszok ellen. A svájci csapat a megbetegedett Schmiedlin centerhalf helyén Fässlert...
Bulvár
Politika
Az Internálások és a numerus clausus megszüntetését követeli az...
A Budapesti Ügyvédi Kamara vasárnap tartotta rendes évi közgyűlését...
Sport
Sport
Glóriás magyar győzelem Barcelonában
UTE – FC Európa 7:1 (4:1) Tavaszvégi forró napsugaras időben...
Tudomány-technika
Bulvár
Kultúra
Tudomány-technika
Politika
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.