Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Meddig türjük a Catilinák garázdálkodását! Meddig türjük, hogy elvetemült gonosztevők, tébolydák celláiba való agylágyultak, emberi ábrázatu fenevadak kerülgethessék az állam létét és ekrazittal fenyegethessék a polgár élet- és vagyonbiztonságát? Meddig türjük, hogy titkos szervezetek...
ROVATOK
Három hete mult, hogy e helyen kérdeztük a miniszterelnököt és az igazságügyminisztert: meddig türitek a Catilinák garázdálkodását? Választ nem kaptunk. Ma azután a ceglédi piac megfelelt a mi kérdésünkre Nagy Emilnek...
A hivatalos lap egyik multheti száma tudatja, hogy a magyar királyi állami jegyintézet július 16-tól kezdődőleg bocsátja ki az ötvenezerkoronás államjegyeket. Ezzel az értesítéssel kapcsolatban a Budapesti Közlöny...
A múlt század elején Kazinczy és az akkori nyugatosok sokat fáradoztak egy magyar nyelvű irodalmi közlöny életre hozásán, de jó ideig remény nélkül. Előbb maga a "fő literátor" próbálkozott, majd Kis János, Döbrentei...
Mesterséges felhőbe hurkolt támadási ábrázol képünk. Az amerikai tengerhad repülőgépe füstölő bombák segélyével mesterséges felhőket fejleszt maga kőrül, amelyek lehetővé teszik, hogy láthatatlanul az ellenséges...
Sok zavaró momentum előzte meg az idei bajnokságokat, olyannyira, hogy sokan féltették az atlétika nagy ünnepének a sikerét. Féltek a közönség közönyétől és az atléták gyengébb teljesítményétől. Tény, hogy több...
Kultúra
Tudomány-technika
Sirius
Földünk napkörüli keringése folytán, - nem véve számba saját tengelye...
Gazdaság
Gazdaság
Husvét után kezdik az Államjegynyomda épitését
Értesülésünk szerint az Államjegynyomda Rt. most perfektuálta a...
Bulvár
Gazdaság
Bulvár
A néger törzsfőnök és a telefon
Egy impresszárió egy csapat afrikai bennszülöttet hozott mostanában...
Tudomány-technika
Tudomány-technika
A m. kir. tejkisérleti állomás és működése
A mai értelemben vett, a közfogyasztás céljaira s a világpiaczra...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.