Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
November 26. Fehér hótakaró csillog a város felé a budai hegyek hátán. A földeken és mezőkön is a tél szüzesen tiszta jelvénye díszeleg, a főváros szélén útvonalait már olvadó jégtáblák szegélyezik az utak sárosak, s mennél közelebb jutunk a nagy eseménynek a helyéhez, a kép egyre...
ROVATOK
Soha még annyi vezér nem volt, mint manapság! Friedrich is vezér, Pók is vezér, Nagyatádi is vezér, Hornyánszky is vezér, Dinics is vezér, a másik Dinics is vezér, Wolff is vezér, Haller is vezér, Gömbös is vezér,...
A földmívelésügyi kormány nagyérdekű adatgyüjtést végzett a vármegyei gazdasági felügyelőségek útján. Összeiratta a kommunizmus óta elért földbirtokpolitikai eredményeket, amelyek a keresztény kormányok földbirtokpolitikai...
Látom Apáthyt, a tudóst.
Fehér boncköpenyében a górcső fölé hajlik. Az életbúvár finom műszerét senki művésziebben nem kezelte, abba oly mélyen még senki belé nem tekintett, abban senki élesebben még nem látott....
Milyen volt az ősember? Egy előző cikkünkben említettük már, hogy a Weservölgyben valamint Düsseldorf melletti Neandervölgyben, továbbá a horvátországi Krapinában és a Miskolc-vidéki Szeleta, valamint a répáshutai...
5:1-re győzte le az MTK a bécsieket – A magyar bajnokcsapat nagyszerűen játszott. – Orth három, Siklóssy és Molnár egy-egy gólt rúgtak.
Vasárnap játszották az őszi szezon első nemzetközi mérkőzését...
Kultúra
Gazdaság
A forgalmi adó megbénítja a háziipart
A forgalmi adó és a vasúti tarifa emelése a háziipari cikkek...
Kultúra
A "Ma" csoportos kiállítása
A "Ma" című folyóirat maga köré gyűjtött néhány fiatal festőt,...
Sport
Bulvár
Tudomány-technika
Sport
Gazdaság
A pénzpiac és a szakipari szövetkezetek
Az Iparosok Országos Központi Szövetkezete második üzletéve...
Bulvár
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.