Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Nagyatádi Szabó István földmívelésügyi miniszter Gömbös Gyula kiséretében vasárnap délelőtt 11 órakor Barcsra érkezett Ulain Ferenc támogatására. - Lesznek talán olyanok Barcson – mondotta – akik Gömbös Gyula megjelenését arra szeretnénk magyarázni, hogy bizonyos erős,...
ROVATOK
Rakovszy Iván belügyminiszer programmbeszédének elmondására ma reggel Nyiregyházára érkezett és a következő beszédét mondotta: - Az az ember, aki egy ország vezetésére érzi magát hivatottnak, ki az államférfi címre...
A Daily Telegraph diplomáciai munkatársa irja: Előkelő bankkörökben tegnap annak az aggodalomnak adtak kifejezést, hogy a márka, ha engedik, hogy az osztrák korona mintájára beláthatatlan mértékben sülyedjen, sokkal...
Az utóbbi években minden verse külön örömem volt. Valami fanyar életíz, erős és rejtett mezei gazok illata, a szenvedett lélek keserű párája hatott rám: a Lét üres és múló jelenségei mögött rejlő titok öntudatlan...
A természettudomány egyik igen fontos törvénye szerint egy test nem tud állandó energiát szolgáltatni, anélkül hogy fel ne venne uj energiát. Ez a természettudományi igazság az oka annak, hogy nem lehet a perpetuum...
Ünnepségre készült a Magyar Atlétikai Szövetség: Magyarország 1922. évi atlétikai bajnokságainak a megrendezésére. A bajnokságok egy része le is folyt és meg kell állapítani, hogy az első nap eredményei –...
Nagyító
Nagyító
Trianon – az elveszített területek tipizálása
A második típusba a vegyes lakosságú területek sorolhatók. Ennek...
Sport
A Magyar Úszó Szövetség bajnoki versenye
Megszületett a magyar Rademacher! – akit a főváros rutinos...
Gazdaság
Politika
Gazdaság
Miért emelkednek a Déli Vasut részvények?
A tőzsdei hét kimagasló szenzációja a Déli Vasut részvények...
Gazdaság
Tudomány-technika
Politika
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.