Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Hosszu idő óta napirenden szerepel a budapesti harmadik telefonközpont kérdése, amelynek mielőbbi felállitása véglegesen javitana a telefonmizériákon. Az uj telefonközpont felállitása azonban mindenkor elsősorban pénzkérdés volt, de ma különösen az. A postakincstárnak erre a célra...
ROVATOK
Négy esztendő keserves tapasztalatai után, forradalmak és ellenforradalmak gőzétől kábultan, végre mégis rálép a kormány a konszolidáció nyilegyenes utjára. A különféle kurzusok juttatták ezt a szerencsétlen országot...
A korona értékének esésekor a legutolsó falusi grejzler is iparkodott a bolti árakat emelni.
– Hja, kevesebbet ér a korona, muszáj az árakat emelni! – szokták mondani merkantilista felebarátaink. A...
Lesz-e magyar filmgyártás.
A Hétfői Napló tudósítójától.
Mikor híre ment annak, hogy uj lakásrendelet készül, mindenki megdöbbent. Hát hogyne. A lakók, mert lakbéremeléstől féltek, a házbirtokosok, mert szerintük...
Felfedezték Grönland ismeretlen részét. Mióta Kolombusz Kristóf 1412. augusztus 3-án a Santa Maria vitorláson, még két vitorlástól kisérve, nekivágott a nagy Oceánnak és 69 napi viszontagságteljes hányattatás után...
Szép számú közönség előtt, népes mezőnyök részvételével folyt le vasárnap az Üllői-úti pályán az első idei hölgy atlétikai verseny. Eredmények:
60 m 1. Reck Ancy MTE 9.4 mp. (előfutamban 9 mp.) 2. Németh Manci...
Bulvár
Politika
Sport
A MAFC nemzetközi jubiláris úszóversenye
A Műegyetemi Atlétikai és Futball Club szombaton és vasárnapon...
Bulvár
Ulaint, Lengyel Zoltánt és Paskyt a hét végén hallgatta ki a biróság
Dr. Szilassy Pál kir. ügyész a szombati főtárgyaláson Hókay Bán...
Politika
Gazdaság
Gazdaság
Vetési varju az asztalon
Most, amikor a világháboruval járó árdrágulás miatt a szárnyasok és...
Kultúra
Politika
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.