Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Svédországot nem kellett ismertetni a magyar közönség előtt: kihozta tehát a szíve, amely már régen barátokul fogadta észak fiait. Indult is az Üllői-úti pályára – a minduntalan esővel fenyegető idő ellenére – olyan népvándorlás, amilyennel a legszenzációsabbnak ígérkező...
ROVATOK
A nemzetgyülés folyosóján a vasárnapi ülés után igen élénk élet volt azon a részen, ahol a kisgazdapárti képviselők szoktak tartózkodni. Valami sulyos politikai kérdések nem kerültek felszinre ez alkalommal, de...
A fogyasztóközönség s a fixfizetésűek mondhatatlan megdöbbenésére és az agráriusok örök dicsőségére elértük a 2700 koronás búzaárat és immár napok kérdése, hogy a kalászdús Magyarország éhező fiai 3000 koronás búzaár...
Leghelyesebb lenne, ha a népszerű opera otthonát a Városi Színházba helyeznék át, ez pénzügyileg is pótolná azt az esetleges veszteséget, mely Gluck, Mozart, Beethoven, Weber fokozottabb művelése folytán az Operaház...
Az esőcseppek keletkezése a szabad légkörben megoldatlan kérdés. A nehézséget a párák lecsapódási folyamatának kezdő szaka okozza. A lecsapódáshoz bizonyos magvakra van szükség. Ilyenekül szolgálhatnak porszemek,...
A Magyar Országos Céllövő Szövetség megbízásából vasárnap rendezte Magyarország céllövő bajnoki versenyét a Magyar Jogász Sportegylet a pestszentlőrinci lövőtéren. Az országos céllövő ünnepet, amelyen a kormányzó...
Gazdaság
Kultúra
Sport
Politika
Gróf Bethlen István programmbeszéde Hódmezővásárhelyen
Gróf Bethlen István vasárnap délelőtt 11 órakor tartotta meg...
Gazdaság
Koncentráció készül a butoriparban
A magyar butoripar tudvalevőleg a közelmultban közel negyedmilliárdos...
Gazdaság
Kultúra
Nagyító
Tudomány-technika
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.