Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Az idei zenei évadnak legnagyobb jelentőségű zenei bemutatója Kodály Zoltán két dalának első előadása volt a Filharmonikus társaság jan. 10-i estéjén. A napisajtó nagy része ezt azzal "méltányolta", hogy Kodálynak művészetét a leglesújtóbb kritikával illette (Pesti Hírlap, Budapesti...
ROVATOK
Vasárnap délután tartotta a III. választókerület nemzetgyülési képviselője dr. Winter László beszámolóját a Városmajor-utcai elemi iskola tornatermében. A beszámolón a keresztény nemzeti egyesülés pártjának vezérén...
Mint megemlítettük már, az Iparosok Országos Központi Szövetkezete vezetősége lépéseket tett azirányban, hogy az ipari közmunkákhoz szükséges nyersanyagok és készárúk szállítását a vasutak soronkívül intézzék. Ezzel...
Érzem már az olthatatlan vágyat a Holnap után. Eddig a Tegnapot fájtam. Tüzek ízztanak, lángok gyultanak, füstök vertenek, Tegnapi máglya nyomoruságiból. Az apám sorsa, az anyám kinja,
a kenyér átka, az ige átka,...
A 2. rajzon összehasonlításképpen szaggatott vonallal a siklóhajóval egyenlő szállítóképességű, vízbe merült bárka sebessége és lóereje közötti összefüggést is feltüntettük. A siklóhajó gazdaságosabb volta nagyobb...
Az eredmény: 2:2 (1:1) eldöntetlen.
Impozáns keretben zajlott le ma délután Budapest és Berlin válogatott csapatának mérkőzése. Az üllői-úti sporttelepen 35.000 főnyi közönség gyülekezett össze abban a reménységben,...
Tudomány-technika
Tudomány-technika
Bulvár
Kultúra
Fejezetek a gyermekrajzok lélektanához
Az iskolai rajz tanítás, mint az egész világon, legújabban nálunk is...
Kultúra
Tudomány-technika
Tudomány-technika
Sport
Nagyító
Kaukázus: világháború és forradalom
A Kaukázus és a Kaukázusontúl kiszakad a szentpétervári kormányzat...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.