Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Az 1912. évi olympiai kardbajnokság óta aligha volt klasszikusabb vívóverseny, mint az idei magyar bajnokság, amely sportértékére nézve is oly magas fokon állott, hogy sok dicsőségtől büszke öntudatunknak sem kellett szégyellnie magát. Nagy várakozással néztünk az idei bajnoki verseny...
ROVATOK
Gróf Andrássy Gyula és kisérete vasárnap reggel félhét órakor érkezett meg Miskolcra. A pályaudvaron Lichtenstein László főispán üdvözölte. A társaság azután hosszu kocsisorban bevonult a városba. A beszámoló délután...
Nem nagy dolog. Költségvetési vitája lesz a magyar parlamentnek. Igazán nem kellene ezért örömtáncot lejtenünk, hiszen a költségvetés előterjesztése parlamentáris kötelesség. Minden parlamentben minden évben le...
Ady, a költő, nagy belső háborgások-vergődések, már majdnem-lemondások hosszú állomásai után küzdötte ki a maga új formanyelvét, új versét, de világ- és maga-látása, -érzése első szárnycsattogtatása idején is ugyanazt...
A rézgálicz gombaölő hatásának magyarázata. Ámbár a gyakorlatban a bordói-lé használata olyan pompásan bevált és ma már az egész világon ismerik, még mindig nagy mértékben vitás a rézgálicz gombaölő hatásának magyarázta....
A fürthiek szombati bemutatkozása után fokozottabb és számbelileg is nagyobb érdeklődés nyilvánult második pünkösdi német vendégünk: a Spielvereinigung Leipzig játéka felé. A nagy érdeklődés indokolt volt, mert...
Tudomány-technika
A szinek hatása az érzékekre
Érdekes megfigyeléseket közölt nemrég egy német fiziológus arra a...
Sport
Politika
Büntető rendszabályok Németország ellen
A Neues Wiener Journal-nak jelentik Berlinből: Párisi lapok hiradása...
Kultúra
Sport
Sport
Tudomány-technika
Tudomány-technika
Csillagászati krónika
Az 1918. évi nap- és holdfogyatkozások. 1918-ban két nap és egy...
Kultúra
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.