Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Csonka-Magyarország szegény ország. Szegénységét a mult évtizedek szűkös látókörű iparpolitikája fokozta. Az ország vezetőemberei úgy cselekedtek, mint az a gazda, aki megtermelte a búzát, a malmossal aztán megőrölteti, de azért a péktől veszi a kenyeret. Többízben szóvátettük már...
ROVATOK
Ismét válság. Senki sem tudja, miért? Minek az aktualitása vetette? Miféle kérdés tette ezt szükségessé. Válság volt, hogy válság legyen. Válság van, hogy válság legyen. Válság lesz, hogy válság legyen. Öncél lett...
Küszöbön van a közigazgatási reform. Sokat fogunk még róla beszélni, egyelőre azonban csak a mezőgazdasági igazgatás fejlesztése érdekében kívánnék előadni néhány javaslatot. A mezőgazdasági életnek külön közigazgatási...
A színpad művészete ugyanazokon a fázisokon megy át, mint a képzőművészetek, csak éppen egy hullámhosszal mögöttük marad mindig. Mikor a színpad ahhoz a hatásosan arranzsált kor- és miliő-hűséghez ért, amelyet a...
A siklóhajó alja lapos, merülése a lehető legcsekélyebb és légi csavar segítségével mozog. (1. kép)
Jó oldala a következő: 1. a hajónak nem kell haladás közben a vizet hasítania, tehát megszabadul a vízrészecskék...
Vasútépítő zászlóalj – FTC 2:1 (2:0)
Gyönyörű tavaszi időben folyt le az első idei katonai sportünnepély, amelyre közel tízezer főnyi közönség volt kíváncsi. A tribünökön persze igen nagy számmal volt képviseltetve...
Bulvár
Sport
Bulvár
Bulvár
A kalauznők köztudomás szerint nem herczegnők voltak
A kalauznők köztudomás szerint nem herczegnők voltak eredetileg,...
Tudomány-technika
Gazdaság
Miért emelkednek a Déli Vasut részvények?
A tőzsdei hét kimagasló szenzációja a Déli Vasut részvények...
Tudomány-technika
Milyen magasan repül a madár?
Az újabban mind gyakoribbá váló léghajóutazások egyebeken kívűl...
Bulvár
Kultúra
Muzsika -Molnár Ferencz új könyve
Molnár Ferencz a legfiatalabb iróink közé tartozik,- talán még be sem...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.