Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Sopron népe magyar akar maradni. Valóban nem hozott számunkra meglepetést a soproni választások eredménye, egy pillanatig sem kételkedtünk abba, hogy ha szavazásra kerül a sor, miénk lesz a győzelem, mint ahogy nem kételkedünk egy pillanatig sem abban, hogy az összes elszakított részek...
ROVATOK
Az uj Bethlen-kabinet, amely szombaton a délutáni órákban megalakult, vasárnap még nem tette le esküjét és valószínüleg a hétfői nap folyamán fog erre sor kerülni. Általában a politika szempontjából csöndes volt...
A vagyonváltságról szóló 1921. évi törvénycikk 4. §-a kimondja, hogy a mezőgazdasági ingatlannál a birtokos összes földterületeinek minden kataszteri holdja után a kataszteri tiszta jövedelem szerinti táblázatában...
Ady barátai összejöttek a múlt hét vasárnapján, és elhatározták, hogy nem engedik feledésbe menni a nagy magyar költő életének legkisebb emlékét sem. E célból összegyűjtik a morzsákat, s ami csak e gazdag élet asztalán...
Újabban Marseille-ben próbáltak ki kétéltű gépkocsit, mely meglehetősen meredek partlejtőn is föl birt haladni. A szárazföldön haladáshoz éppen ezért nem kerekeket használtak, mely a meredek, ellenálló térszínen...
Kisszámú, de előkelő közönség előtt zajlott le szerdán délután a Move klubközi vívóversenyének első köre. A versenyen a MAC, Wesselényi Vívó Club, BEAC és a rendező egyesület vívói indultak. Az első helyért folytatott...
Bulvár
Nagyatádi Szabó István tanuvallomása az Esküdt ügyben
Mikor a példátlanul nagyszabásu méretekkel kirobbanó bünügy a...
Politika
Nyugatmagyarország tiltakozása az elszakitás ellen
Ötvenezer ember tüntetése a soproni nagygyülésen – Három...
Bulvár
Sport
Az MTK kettős győzelme Németországban
A Magyar Testgyakorlók Köre labdarúgócsapata németországi túrájának...
Politika
Politika
Az egységes kormányzópárt kudarca
Az elmult hét legnevezetesebb politikai eseménye Bethlen István gróf...
Sport
KAOE országos atlétika versenye
Bár a bécsi atléták nem jöttek el a KAOE versenyére, mégis az évad...
Tudomány-technika
A drótnélküli telefon a haditengerészet szolgálatában
A mikor Robley D. Evans ellentengernagy 1908. deczember 16-án...
Sport
A Magyar Úszó Szövetség bajnoki versenye
Megszületett a magyar Rademacher! – akit a főváros rutinos...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.