Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Végre van uj kormány. Nem uj, mert hiszen a politikai személyanyaghiány miatt ez is csak fejelés. Vasárnap megalakult, nem a legjobb kilátások mellett a kormány. Két uj ember van benne, két tárcát elcseréltek s egyebekben maradt minden a régiben. Még a tekintetben is régiben maradt...
ROVATOK
Ma reggel kilenc órakor folytatta a hadbíróság Stromfeld vezérkari ezredes bűnügyének tárgyalását. Az első tanú Takács Béla alezredes volt, aki tanuvallomásában azt mondotta, hogy a proletárdiktatura kitörése előtti...
Nagyjelentőségü mozgalom kezdetét jelző gyülés folyt le vasárnap délelőtt a Gólyavárban. A gyülésen Balás István ur, a munkásság nemzeti irányu megszervezésének lelkes harcosa elnökölt, aki lendületes megnyitóbeszédben...
Metternich büszkén és önérzetesen a végítélet napját emlegette, amikor a bécsi kongresszus összegyűlt, hogy likvidálja a napóleoni örökséget. A házi, udvari és államkancellár - akkor különben még csak a császári...
A szomjúságot a garat mélyén érezzük. Az ellen az általánosan elterjedt nézet ellen, hogy a torok szárazsága okozza a szomjúságot, több ok szól, így pl. atropin hatására nagyon száraz a torok és a szomjúság ilyenkor...
Tízezer néző jelenlétében zajlott le vasárnap délután az üllői-úti pályán a magyar bajnoki verseny. Nyílván a rekkenő hőség okozta, hogy az eredmények nagyobbrészt alatta maradtak a várakozásnak. Fixl Lajos (MAC)...
Tudomány-technika
Nagyító
Trianon – különlegességek, kuriózumok
Magyarország kötelezi magát, hogy csatlakozni fog a következő...
Gazdaság
A bankjegyek nacionalizálása felülbélyegzéssel
A pénzügyi köröket érthető izgalomba hozta Rubinek miniszter...
Gazdaság
Sport
Sport
Birkózás – Az FTC háziversenye
Az üllői-úti sporttelep tornatermében vasárnap délután rendezte az...
Sport
Tudomány-technika
Sport
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.