Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A betonról minden ember tudja, hogy olyan kemény, mint a kő, mikor már a rendeltetésének átadták, viszont azt is tudja, hogy amikor készült, olyan hig, hogy szétfolyik. Joggal elnevezhetjük tehát a betont higitott, folyékony kőnek. A betonnal már évtizedek óta kisérleteznek a technikusok,...
ROVATOK
A nagyhét után elérkezett a feltámadás. Vajjon a magábaszállás és bünbánat után igazán megváltás-e ez?! Vagy nem volt még elég a magunkbaszállás s nem volt még eléggé őszinte a bünbánat? Ennek a szerencsétlen, golgotáját...
A két forradalom kitörésével, valamint az ellenséges benyomulással és a megszállással kapcsolatosan a felelőtlen emberekből álló tömeg által okozott rombolás, gyujtogatás, betörés stb. következtében megkárositott...
Gilbert Keit Chesterton ma időszerű. Ennek tulajdonítom, hogy egyszerre két kiadócég, a Szent István Társulat és Révai siet megjelentetni két munkáját: Hévey Gyula lefordította a második könyvét, az Orthodoxy-t,...
Ujabb megállapitások szerint, a magaslati gyógyhelyeken a napsugarak gyógyitó hatása nem a hő- és fénysugarakban van, hanem az úgynevezett kémiai (hideg) sugarakban, amelyek különböző betegségekben, amilyenek a...
Az MTK sorozatos gyenge eredménye és a WAC előző napi kitűnő játéka után egyenrangú ellenfelek küzdelmét várta mindenki. A Schlosszer és Mandl nélkül felálló kék-fehérek azonban oly nagyszerű, lendületes és gólképes...
Sport
Nagyító
Trianon – Apponyi beszédéből
„Nem titkoljuk el, mindenekelőtt, megütközésünket a...
Sport
Sport
Sport
Sport
Sport
Nemzetközi mérkőzés: MTK – WAF 6:2 (4:1)
A prágai vereséget ellensulyozandó, uj csapatta állott fel a...
Tudomány-technika
Sport
A Vas- és fémmunkások SC országos versenye
A Vas- és fémmunkások SC vasárnap délelőtt is folytatólag délután...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.