Dtum
Login with Facebookk
Címlap
VEZÉRCIKK
Franczia- és Angolországot a La Manche-csatornán át összekötő alagút terve régóta foglalkoztatja a mérnököket. Először I. Napoleon idejében, 1802-ben vetődött fel a gondolat, de komolyabb értékű tanulmányt csak Thomé de Gamond végzett ebben a dologban 1834-től 1866-ig. Thomé de Gamond...
DÍJAINK
Az év honlapja 2010 eFestival 2010
ÚJDONSÁGOK
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
Kedves Olvasók! 10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
ROVATOK
Cikk-ajánló
Van e radiotorpismus? Van e radiotorpismus?
A növényeknek a fény iránt való érzékenységét rég ismerik;...
Állatok etetése Állatok etetése
Alig hinné az ember, mennyi baj van némely állat etetésével az...
Atletika hadi bajnokságok Atletika hadi bajnokságok
Krepuska 200 méteres 22.2 mp.-el uj országos rekordot állított. A...
Az orosz forradalom folytatódik Az orosz forradalom folytatódik
Az oroszországi zavaros állapotok még mindig ellentmondó hiradásaiból...
Az alagut Az alagut
Ha ma azt halljuk, hogy itt, vagy ott átfurtak egy hegyet s most több...
Magyar Úszó Egyesület versenye Magyar Úszó Egyesület versenye
Vasárnap és hétfőn rendezte szép sikerrel a Császár-fürdőben...
Japánokról általában
Az európai emberek legnagyobb része, még a kiknek országa...
A kávésok óriási murit csináltak a napokban A kávésok óriási murit csináltak a napokban
A kávésok óriási murit csináltak a napokban a czukorelosztás miatt,...
Wilde Oszkár - A népség filozofiája Wilde Oszkár - A népség filozofiája
Alapjainkban mindnyájan egyformák vagyunk - ebből a belátásból...
Privát Huszadik század
Páholy
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból (Cseke Gábor olvasónaplója) Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója   Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2013|08|01 - Szerző: Cseke Gábor
A népeket, etnikumokat, fajokat megcélzó anekdotizálás, bár sok esetben érzékenységet sértő, túlzó...
Blog
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
2011|06|02 - Szerző: Tánczos G. Károly
Bűnösök vagyunk mi… …akár a többi nép. Ez igaz, de nem jogosít fel bennünket, magyarokat az elhallgatásra, a letagadásra, még akkor sem, ha Cseres...
Kincskeres?
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
1946. október
47 %
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98