Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Magyarország csapata győz 3:2 (3:0) arányban
Szürke égbolt, sáros, csatakos pálya, sötét színekben öltözött közönség, az ősz komor hangulata mindenütt, a pályán éppen úgy, mint a közönségtől feketéllő tribünökön s mindennek a betetőzéséül szerencsétlen lefolyású játék......
ROVATOK
A római légiók és Napoleon gránátosainak lépése alatt rengett egykoron ugy a föld, mint ma a magyar Nemzeti Hadsereg bevonulásakor. A légiók és a gránátos ok meghódították a félvilágot, tartományokat és országokat...
A pesti City bankvezérei szorgalmasan dolgoznak ujabb tranzakciókon, a tisztázatlan politikai helyzet dacára. Az érdeklődés előterébe kétségkivül az Agrárbank tranzakciója került, mely a Banka Discontóval együtt...
Egy nagytehetségű íróról kellene írnom búcsúztatót: pillanatra se feledve hitemet, hogy mikor íróról beszélünk művekről kell szólanunk - nagy regényekről, drámákról, költeményekről, amiknek a művész eszköze és edénye...
Nem lehetett az alagutat úgy elrendezni, hogy a közepe, a Calaisi-szoros tengely vonalában az alagút legmagasabb pontja legyen, honnan mindkét irányban esésben ment volna a két szárazföld felé a vonal, mert ekkor...
A napok óta tartó esőzéstől felázott talajon a nagy technikai felsőbbségben levő kék-fehérek valóságos macska-egérharcot rendeztek az ezúttal szokatlanul ambiciózus és lelkes „33"-asokkal.
A „33”-asok...
Sport
Szerelemhegyi meglepően gyenge szereplése
Szerelemhegyi Ervin dr. bécsi szereplése nagy meglepetést, jobban...
Sport
Sport
Bulvár
Bulvár
Bulvár
Sport
Sport
Sport
Vas- és fémmunkások SC – UTE 1:0 (0:0)
Az eredetileg bajnokinak tervezet mérkőzés helyett barátságos...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.