Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Rövid levélváltás után 1911. júniusának elején (ha jól emlékszem, másodikán) érkezett Ady Rómába. Firenzéből jött, ahova Párizsból indult el. Az az esztendő az olasz egység nemzeti ünnepének esztendeje volt. Torinóban kiállításra készültek, Rómában kettőre is. A város fel volt dúlva,...
ROVATOK
A Tanácsköztársaság idején a Vörös Újság és a Népszava kivételével politikai tartalmú lap nem jelent meg, ezek is inkább propaganda kiadványoknak tekinthetők. A jobboldali lapokat március 25-i hatállyal betiltották...
További cikkek:
Tekintettel az óriási papirhiányra és a magas nyomdaköltségek és papir drágaságra, lapunk ezentul – remélhetőleg rövid ideig – csak két hetenként fog megjelenni, azonban – miután a hirdetések tetemesen...
A Vörösmarty Akadémia azzal a megbízatással tisztelt meg, hogy Ady-emlékeket gyűjtsek. Kérek mindenkit, akinek Ady életében némi szerepe volt, hogy az Adyra vonatozó emlékeket phrasismentes, dokumentáris pontossággal...
A tanulmány ott kezdődött, hogy Galvani Luigi bolognai orvos 1790-ben észrevette, hogy tudományos célokra leölt béke teste, meg-meg rándult mindannyiszor, valahányszor a műtőasztal mellett álló elektromozó gép szikrát...
Egy héttel a magyar-osztrák válogatott mérkőzés után rendkívüli érdeklődés előzte meg a két szomszédos ország legjobb klubcsapatainak találkozását. Tudjuk jól, hogy az osztrákok vezetői multheti vereségüket nem...
Tudomány-technika
Kultúra
Tudomány-technika
Gazdaság
Gazdaság
Parcellázás és a szakértelem mellőzése
A birtokok szétdarabolásáról még tanácskozások folynak, de a...
Gazdaság
Sport
Magyarország mezei futóbajnokságai
Szenior csapat-bajnok: MTE. Egyéni bajnok: Grosz István (MTK) ...
Tudomány-technika
Kultúra
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.