Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Négy hét leforgása alatt másodszor gyülekezett össze a főváros labdarugó közönségének impozáns sokasága, hogy tanuja legyen a válogatott csapat játékának. A mióta a háboru lezárta a külföldi sorompókat, egy esetet kivéve – a mikor a németek válogatottjait üdvözölhettük falaink...
ROVATOK
Ausztria-Magyarország, Németország, Törökország és Bulgária külügyi képviselői egyrészt, Románia meghatalmazott miniszterelnöke másrészt május 7-én délután aláírták a bukaresti végleges békeszerződést, a mely a...
Szterényi József kereskedelemügyi miniszter tudvalevően fölszólitotta a kamarákat és a különböző érdekképviseleteket, hogy tegyék meg előterjesztéseiket az ipari cikkek ármaximálására vonatkozóan. A gyáriparosok...
Hollósy Simon elmenése a legfurcsább gondolatokra késztet és jogosít, mert hogy ez már megint egy átkozottan magyar és tragikus távozás. Úgy-e, hogy a magunk gusztusa és rejtett ravaszsága szerint valamikor fölszabadítottuk...
A villamos főzőedények ma már széltében használatosak. Kisebb mennyiségű folyadékok felmelegítése és felforralása ezekkel kényelmesen történik. Nagyobb folyadéktömegek felmelegítéséhez azonban nagyobb méretű és...
A New-York Athletic Club jeles diszkoszvetője Martin J. Scheridan, aki három olympiádon vitte győzelemre Amerika színeit 38 éves korában New-Yorkban meghalt. Scheridan 1904-ben St. Louisban 39.28 méteres 1908-ban...
Nagyító
Gazdaság
Valutapolitikai intézkedések
A pénz értékének fentartása és lehető megóvása ma mindegyik hadviselő...
Tudomány-technika
Gazdaság
A devizaüzlet szabaddá tétele
Most, hogy Oroszországgal és Romániával való békekötés küszöbön áll...
Gazdaság
Sport
1908. évi londoni olimpiai világbajnokságok eredményei.
100 méteres síkfutás: R. E. Walker (Délafrika) 10 3/5 mp....
Gazdaság
Sport
Kultúra
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.