Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Magyarország – Ausztria 1:1 (1:1)
A mérkőzés a WAC Práter-pályáján folyt le 4000 főnyi közönség jelenlétében. A hagyományos esőt most sem kerülte el a válogatott csapatok küzdelme. A match előtt háromnegyed órával megeredtek az ég csatornái és hullott az eső a mérkőzés végéig......
ROVATOK
A mult hét elején publikált királyi kézirat véget vetett az ellenzéknek Tisza közeli bukásaihoz füződő reménységeinek. A miniszterelnök győztesen került ki abból a kemény harcból, melyet politikai ellenfelei folytattak...
A Tisza-kormány lemondását és a belőle előállott politikai válságot a belső politika problémái, talán kizárólag a választójogok kérdése idézte elő, de azt hisszük, nem csalódunk, ha azt állitjuk, hogy viszont a...
Ignotus, a Nyugat előző számában - n - -nel, a Budapesti Szemle cikkírójával vitázik, aki az Arany évforduló alkalmából írt tanulmányokat és karcolatokat megbeszélvén kifogást tesz a parasztiság és a népiesség szembeállítása...
Rettentő világharczunkban napról napra számos hajó sülyed le a tenger fenekére magával vive számos emberéletet, tömérdek kincset és az emberi tudás alkotásainak legjavát. Sokan kérdezik, mi fog történni az alámerült...
Szerelemhegyi Jenő dr. főhadnagy a MASz. atletikai szakosztályának előadója, három heti szabadságra hazajött. Itthonléte alatt ő intézi a szakosztály ügyeit.
Mezei Frigyes hadnagy, a BEAC futóbajnoka és rekordere...
Kultúra
Tudomány-technika
Kultúra
Nemzetközi grafikai kiállítás a Műcsarnokban
Külföldön a grafikai művészet a maga sokféle válfajaival oly magas...
Sport
Kultúra
Sport
Kultúra
Schöpflin Aladár: Nemzeti Irodalom
Kozmopolita költészet. Ezt a jelszót Arany János fogalmazta meg,...
Sport
Ausztria – Magyarország 3:1 (0:0)
A magyar és osztrák válogatottak hetedik háborus találkozása az...
Tudomány-technika
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.