Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Az oroszországi zavaros állapotok még mindig ellentmondó hiradásaiból az alábbiakat adjuk:
A szociálista forradalmárok békét követelnek. Márczius 22-iki stockholmi hir szerint az orosz szocziálista forradalmárok kiáltványt tesznek közzé, a melyben békét követelnek, mert a népnek...
ROVATOK
A munkások és katonák képviselőinek tanácsa kongresszusában 15-én este befejezték az ideiglenes kormánynyal szemben elfoglalt álláspontról folytatott tanácskozásokat és a következő határozatot hozták: Az ideiglenes...
Az orosz földbirtok reformjában az 1905. évi forradalmi kisérlet után következtek csak energikusabb lépések. Külön központi bizottságot szerveztek az agrárkérdések megoldása céljából – agrárkérdés Oroszországban...
Rövid másfél év alatt immár másodszor mutatja be újabb képeit Rippl Rónai József. A régi nagy mesterekre emlékeztet Rippl Rónai kivételes termékenysége. Míg más művész erejét napról-napra lohasztja a fiatalság múlása,...
Egészen találó és helyes megjelölése az ágyugyárnak a cimül választott szó. Itt készül, gépi, gyári üzemben a halál. Minden egyes ágyugép, amely ezt a gyártelepet elhagyja, azzal a cél megjelöléssel kerül a katonaság...
Az Üllői-uti vámtól kiágazó terepen bonyolította le a MASz Magyarország 1917. évi mezei futóbajnokságát körülbelül 12 kilométer távolságon. 600 főnyi közönség jelent meg az induló is célpontnak kijelölt helyen,...
Tudomány-technika
Egy francia hadikutya elinditása
Ellenségeink táborából: Egy francia hadikutya elinditása. A kutya...
Bulvár
Az angol király lóversenyen
Kis zászlóval a kezében versenyparipákat indított útnak az epsomi...
Sport
Bulvár
Nagyító
Tudomány-technika
Sport
Sport
Tudomány-technika
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.