Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A hivatalos jelentések tíz nap óta elkeseredett harcokról adnak hírt a bukovinai és kelet-galiciai fronton. Az oroszok irtózatos erőfeszítéssel akarják áttörni frontunkat azokon a szakaszokon, ahol a térképen az ágyuk állanak. A támadások iránya Csernovic és Stanislav felé mutat,...
ROVATOK
Az angolok és franciák az egységes tervek megbeszélésére együttes haditanácsot tartottak Párisban. Négy angol és négy francia vett részt a haditanácson, amelynek határozatait természetesen hét pecsétes titokként...
A honvédelmi miniszter 163/eln. 20. b. 1916. szám alatt rendeletet adott ki egyes meghatározott gummikészleteknek hadicélokra való igénybevétele tárgyában. Az igénybevétel kiterjed: a) az összes nyers gumikészletekre...
Ha a világháború nyomán nem burjánzik fel oly mérték nélkül a csataképfestés mint a régebbi háborúk nyomán, (amit remélünk is) annak sok más okon felül nem utolsó sorban bizonyára a fényképezés mai fejlettsége és...
A hires csatornák eddigi magyarázatát már elvetette a tudósok nagy része. Most ujabb elmélet alapján vélik megadni az igazi magyarázatot. Pickering, a harvardi egyetem világhirü csillagásza sikra száll valamennyi...
Nálunk idáig az enyhe időjárás nem sok örömet szerzett a jégsport híveinek, Bécsben azonban már közel járnak az 50-ik jégnaphoz. A nagy érdeklődés lehetővé tette a jéghockey bajnokság kiírását. A bajnokságot Wiener...
Gazdaság
Tudomány-technika
Tudomány-technika
Hadihajók berendezése Marconi-jeladásra
Az olasz király oroszországi látogatása alkalmával a kiséretéhez...
Sport
Tudomány-technika
Sport
Gazdaság
A háborus ülésszak gazdasági javaslatai
A héten megnyilt uj háborus ülésszakban a kormány a különféle...
Sport
A BKE hockey-csapatának bécsi győzelme
A bécsi jéghockeystáknak az a régi vágya, hogy a Budapesti...
Tudomány-technika
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.