Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A kereskedelmi miniszter tudvalevőleg értesitette a kamarákat, hogy hivják fel a kereskedőket, hogy szerbiai kintlévőségeiket a 111. hadsereg hadtápparancsnokságánál jelentsék be. A budapesti kamara utján eddig mintegy 3,5 millió K követelést jelentette be. Időközben egyes kereskedők...
ROVATOK
Nyugati harctér. Az arcvonal különböző helyein élénk tüzérségi és aknaharcok folynak. Yperntől délkeletre visszavertünk egy angol támadást. A Maastól jobbra levő magaslatokon a franciák újonnan odautazott csapatokkal...
A főváros két kölcsön felvételét határozta el: egy harminc millió koronás folyószámla- és egy 13 millió márkás bankkölcsönét. Ezekkel a tranzakciókkal kapcsolatban hangsulyozni kell azt, hogy különösen a márka-kölcsön...
Barátaim feddenek, hogy nem vagyok elég érzékeny az ízetlenségek iránt, mik újra felvetődnek a Nyugat körül. Lehet. De talán mert valóban tehetetlen is vagyok - s nemcsak én. Ami vitákat annak idején folytattam,...
Nem hiába zudul föl a semleges államok minden alattvalója, velünk együtt, Amerika gonoszlelküségén, hogy most, amikor mindenkinek az volna a kötelessége, hogy a megrendült világrendet helyreállítsák, Amerika a maga...
Orkánszerű szélben folyt le vasárnap délelőtt a szezon első cross-county versenye az Óbudai Torna Egyesület filatorigáti pályája környékén, körülbelül öt kilométeres távolságon. A versenyre a benevezett négy egyesület...
Bulvár
A köpenicki kapitány Budapesten
Voigt Vilmos suszter, a kit talán örökké csak köpenicki kapitánynak...
Gazdaság
Bulvár
Bulvár
Véres párbaj az utczán
Zágrábban márczius 12-én éjjel a város fő-utczáján az Iliczán egy...
Gazdaság
Gazdaság
Politika
Belgrád elfoglalásának jelentősége
A Norddeutsche Allgemeine Zeitung-ban a lap katonai munkatársa...
Politika
A német császár utazásai
Vilmos német császár az idén is meglátogatja Ferencz József királyt...
Tudomány-technika
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.