Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Ferenc József királyunk elhunytával a törvényes örökösödési rend értelmében Károly Ferenc József főhercegre szállott a trón. Még szerdán kiadta proklamációját. Károly néven veszi át az uralkodást. Mint magyar király IV. Károly, mint ausztriai császár I. Károly lesz, minthogy az utolsó...
ROVATOK
Az álnok Románia megbünhődött: éppen százegyedik napján háboruja megkezdésének elesett fő és székvárosa: Bukarest. Mult héten csütörtökön, a Bukarest elestét követő napon déli tizenkét és egy óra között ünnepies...
A magyar közgazdasági életnek, a mezőgazdaságnak, iparnak és kereskedelemnek a háboru előtt a tőkeszegénység volt a legnagyobb kerékkötője. Közgazdasági életünk nem rendelkezvén bőséges tőkékkel, nem bir kellőleg...
Tehát valóban 1916-a lett halála éve a nagy öregnek, ki nemcsak önnön népei számára jelképezte általában az uralkodót s az uralkodást. Az ententei újságok most fitymálhatják, sőt szidhatják a kinyújtóztatott ellenséget,...
Ez a rejtélyes három betű az a vörös posztó, amely az angolok szemét vérdühvel boritja el már évtizedek óta s amely végre is ebben a förtelmes világháboruban érte el rettenetes lobogását. A három betű azt jelenti,...
A Rudas-fürdőben ma délután zajlott le az első középiskolai verseny a teljes siker jegyében.
A részletes eredmény ez:
Nyeretlenek versenye 40 m. (I – IV. oszt. 1. Izsákovits Árpád (László főgimn.) 30.4 mp....
Bulvár
Politika
Bulvár
Politika
Kultúra
Sport
Az Óbudai Torna-Egylet uszóversenye
Szombaton délután rendezte az OTE a Római-fürdő uszodájában a szezon...
Kultúra
Tersánszky Józsi Jenő regénye
Tersánszky regényt írt, háborús regényt, - maga is sáncárokban írta s...
Bulvár
Gazdaság
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.