A Duna forgalma
A tulajdonképeni darabáruforgalom, Délnémetország felől, a sokoldalu kiviteli tilalomra való tekintettel, még mindig csökken, azonban annál inkább emelkedik Wien és Budapest között és a főváros felől. Eléggé nagy ezenfelül a hajóállomásoknak helyközi darabáru forgalma is, de nehezen élénkül az átrakodó állomásoké.
A budapesti kikötőben, a hajók, a héten 131.000 métermázsa darabáru forgalmat bonyolitottak le, melyből a helyben való föladásra 59.000 métermázsa jutott.
Szenet és kokszot a hajók keveset szállitanak a felső viszonylatok felől, még pedig nemcsak az uszályhajók hiányának, hanem annak következtében is, hogy a vasutnak, erre a célra, mostanában kevés ideje akad. A belföldi szénforgalom a szükségletet teljesen födözi.
Épületfa, a Dráva felől, ahol a rakodó partokról a viz már legnagyobb részben elapadt, ma már több kerül szállitásra, mint eddig, de rendeltetési helye csak elvétve Regensburg, hanem inkább Wien és Budapest.
A tüzifaforgalom a viszonyokhoz mérten lanyha, valamint lanyha a megfogyatkozott épitkezés következtében a terméskő-, tégla- és cementszállitás is. Homokot és kavicsot a héten a hajók 122,000 métermázsát hoztak a fővárosba.
Az utasforgalom, a szomszédos viszonylatokban a nyári lakóknak költözködése, a hosszabb vonalszakaszokon pedig a megjavult időjárásnak következtében, általában élénkül és az utashajók a személyszállitáson kivül az élelmi szereknek és a darabárunak szállitásában is kellő módon részt vesznek, hogy az áru minél gyorsabban rendeltetési helyére jusson. Az utashajóknak forgalma május elsejétől kezdve minden lehetséges viszonylatban megindult.
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!