A hónap rövidhíreiből
Dróttalan táviró a német halászgőzösökön
A német kormány igen nagy gondot fordit a tengeri halászat fejlesztésére s e célra évenként jelentékeny összeg van az állami költségvetésbe fölvéve.
Eddig kedvezményekkel támogatták a motoros halászbárkák beszerzését, segélyt adtak a halászati társaságoknak a hálók elveszése esetére, most pedig a dróttalan távirók alkalmazását könnyitik meg azáltal, hogy ezek mintegy 6000 márkát tevő beszerzési és felszerelési költségeinek felét az állam viseli.
Ennek igen nagy előnyei vannak, mert a dróttalan táviró utján a halász gyorsan értesülhet a piaci áralakulásokról, a fogott halat a legmegfelelőbb áron táviratilag eladhatja s abba a kikötőbe viheti, ahol legjobban értékesithető.
Cuxhavenben már három halászgőzös fel van szerelve dróttalan táviróval s ezek sikerén felbuzdulva most számos halászgőzös siet magát szintén ellátni dróttalan táviróval.
A föld vasutai 1913-ban
A föld vasutainak hálózata 1913. év végén 1,104.217 km. kiterjedésü volt; a növekedés 22.700 km. vagyis a föld összhálózatához viszonyitva 2.1 százalék volt.
A szaporulatból esik: Amerikára kereken 16.000 kilométer, Európára 3600 kilométer, Ázsiára 900 kilométer, Afrikára 1600 kilométer, és Ausztráliára 600 kilométer.
Rekord
Floridában a Plant vasutvonal egyik mozdonya – öt kocsival – Flemingből Jacksonba ment. A távolság a két városka között öt mérföld. Ezt az utat 2 perc és 30 másodperc alatt tette meg.
Általában Amerikában járnak a vasutak leggyorsabban.
Az is igaz, hogy a világ egyetlen országában sem történik annyi vasuti szerencsétlenség, mint Amerikában.
A győri ágyugyár iparcsatornája
A földmivelésügyi miniszter leiratot küldött Győr városához, amelyben közli, hogy az ágyugyár iparcsatornájának másfél millió koronás költségéből a kormány 800.000 koronát vállalt magára.
A többit a város és az ágyugyár fedezik.
A földmunkákat már régebben megkezdték. Az iparcsatorna épitéséhez nagyszámu orosz foglyot rendeltek ki.
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!