Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Sokáig ócsárolták ellenségeink török testvéreinket, hogy el vannak satnyulva és nem állhatják meg helyüket egy modern háboruban. S ime maguk a törökök cáfoltak most rá ezekre a hazug vádakra, mert ellenségeink nagy megdöbbenésére, olyan győzelmeket aratnak egymásután, hogy nem birhat...
ROVATOK
A kis Portugáliában nem akar helyreállni a rend. Nem hiába vulkánikus a talaja, a népe is olyan, mintha vulkánok tüzéből szállt volna lelkében a hevesség, Már Mánuel király elüzése előtt is állandó volt a forrongás...
A háborut nagy erővel és hatalmas lendülettel folytatjuk és most, midőn kétségtelenül közelebb állunk a hosszu háboru befejezéséhez, mint kezdetéhez, a diadal pálmája annyi megpróbáltatás, annyi szivós küzdelem...
- Fiatalembernek, kivált az olyannak, aki után nem sír senki, ha meghal: a háború nem megpróbáltatás, hanem szerencse. Hogy a háborúban mindig ott pattog, sistereg, dörög vagy zúg-búg körülöttük a halál: erről nem...
Évente több ezernyi emberélet és sok milliónyi érték esik áldozatául a zivatarokban felszabaduló elemi erőknek és minduntalan felmerül a kérdés, miért nem sikerült eddig ezeket a veszteségeket és károkat elkerülni...
Az idei szezón első nemzetközi atletikai viadalát az MTK rendezte és vállalkozásával szép sikert aratott. A versenyképe is megnyerő volt, mert közel 1000 főnyi közönség foglalt helyet a Hungária-uti sporttelep nézőterén....
Tudomány-technika
A köd szétosztása elektromossággal
Az angol sajtó nemrégiben azt a hírt hozta, hogy Olivér Lodgenak...
Sport
Kultúra
Gazdaság
Sport
Budapest – Berlin 3:1 (1:1)
A nagy nemzet, a mely hű szövetségesünk, fegyvertársunk a csatatéren,...
Sport
Kultúra
Sport
A BEAC országos atletikai viadala
Legalább ezer főnyi közönség előtt minden tekintetben nagy sikerrel...
Kultúra
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.