Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Tisza István bizonyosan bátrabb ember, mint sem akárhogyan azért mondjon most valamit,mert neki lehet mondani. Számolnia kellett s okvetlenül számolt is avval - örömmel olvasom Jászi Oszkár cikkét a „Világ”-ban, hogy vétókat kap. Vétókat éppen azoktól, akik a nemzetiségi,...
ROVATOK
Szerbiát rövidesen utoléri százszorosan megérdemelt végzete. Ezt a végzetet vakmerően hívta ki maga ellen, amikor orosz biztatásra visszautasította a monarchia ultimátumát. Ez a cselekedete egyenlő volt az öngyilkossággal....
Az óriási lelkesedés, mely Németországban a háboru iránt megnyilvánult, a hadi kölcsön jegyzésénél is teljes mértékben kifejezést nyert. Az 5 %-os kincstári utalványokból, melyekből egy milliárd bocsáttatott aláirásra,...
Kedves Ignotus!
Menetközben égő falu tüzénél írom, hogy gondolok rátok és kedvellek, ti is gondoljatok rám. Men hoztam szégyent a Nyugatra. Tegnap tizedessé, rajvezetővé léptettek elő. Tábori számunk most változott:...
Három évvel ezelőtt egész Angliát lázba hozta egy könyv, melyhez sir Hiram Maxim, a hires ágyukirály irt előszót. Ebben a könyvben R. P. Hearne, a legjelesebb angol katonai szakirók egyike, miután behatóan fejtegette...
Az Auguszta-serlegért az I. osztály hét békepárti egyesülete, a semleges „33” FC, valamint négy kisebb egyesület vesz részt. A matchek az Üllői-uti, a Határ-utcai, a Népszigeti pályán és a Millenárison...
Tudomány-technika
Tudomány-technika
Bulvár
Sport
„Öregek” futóversenye Saint Cloudban
Franciaországban tartották meg ezt a rendkívül érdekes versenyt,...
Tudomány-technika
Gazdaság
Németország pénzügyi készültsége
A német birodalom gazdasága jól meg van alapozva. A hochkonjunktura...
Sport
Sport
Magyarország – Franciaország 5:1 (1:1)
A mai reprezentativ mérkőzésnek sem a külső képe, sem a hangulata nem...
Sport
Veszélyben a budapesti olimpiász
Párisban tegnap nyitották meg a jubiláris olimpiai konferenciát,...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.