Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A szláv áradat egymásba ömlésének egyik legerősebb gátja és akadálya a közéjük ékelődött Magyarország. Nyilvánvaló volt tehát, hogy a szláv agitáció most fokozott erővel intéz rohamot e gát szétrombolására, aláaknázására és szétmorzsolására. Ez a veszedelem egyik forrása. A másik...
ROVATOK
Január 17-én bocsátották vizre az első, Magyarországban épített óriási csatahajót, a Szent Istvánt, a Ganz-Danubius hajógyár fiumei gyártelepén. A vizrebocsátás és hajókeresztelés nagy ünnepélyek között ment végbe...
Az erőgyűjtésnek másik hatalmas mezeje volna az anyagi, gazdasági erőgyűjtés. Fájdalom, ez a pont az, a melyről csak a legsötétebb aggodalmakkal nyilatkozhatom. De az intézkedések egész sorozata az, a mely az ország...
A „Vasárnapi Ujság” azt a népet akarta felemelni, melyet a politikai nyomorúságok egészen lesújtottak s melylyel sem a társadalom, sem a sajtó nem törődött. A hölgyek számára készített divatlapok és...
A kint pezsgő és egymásba kapcsolódó emberi tevékenység sodrába állit be a telefon bennünket. Összeköt a külső világ forgatagával; mint láncszemet, beállit bennünket abba a végtelen sorba, mely percről-percre uj...
FTC – Athletic Club Bilbao 5:2 (3:1)
Külföldi turájának negyedik mérkőzését is megnyerte az FTC derék csapata. Pedig a körülmények alaposan ellene szegülnek. Eltekintve attól, hogy a spanyol bajnokcsapat...
Sport
Politika
Sport
Aviborgi és helsingforsi nemzetközi birkozóverseny
A magyar lapok rövid, távirati stilusban már hírt adtak viborgi...
Tudomány-technika
Bulvár
Titokzatos bűntett a fővárosban
A fővárosban január 10-én reggel olyan bűnténynek jutottak a nyomára,...
Tudomány-technika
Politika
Sport
A Budapesti (Budai) Tornaegylet korcsolyázó versenye
A váratlanul kedvezőre fordult időjárás lehetővé tette, hogy a BBTE...
Sport
Magyarország 1909. évi gyors és műkorcsolyázó bajnokságai.
Az elhalasztott bajnoki versenyek a beállott fagy következtében mult...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.