Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A legnagyobb magyar hatalmas alkotása, a Pestet Budával összekötő legelső vashíd már öreg. Két emberöltő telt el majdnem azóta, hogy a híd elkészült, az erős lánczszemeket, a melyeket hiába igyekeztek megsemmisíteni erőszakos úton, megviselte az idők járása, szakértők megállapították......
ROVATOK
A cseh-német kiegyezés meghiusulása sulyos válságba sodorta az osztrák kormányt. A cseheket nem sikerült kibékíteni és ezért mindkét cseh párt, a radikális és az agráriustok, ismét megkezdik a harcot a kormány ellen...
A londoni Vickers Limited cég szentpétervári vezető pénzintézettel együtt koncessziót kapott az orosz kormánytól egy nagy ágyugyár létesítésére a Volga melletti Zaricyn helységben. Erre a célra másfélmillió font...
Száz éve lesz ma-holnap annak, hogy Széchenyi István fejében megszületett a Lánczhid eszméje. A legnagyobb magyar esztendőkön keresztül dolgozott azon, hogy komolyan vegyék a tervét. Már 1828-ban leveleket irt Londonba...
Mióta a repülőgépekkel és kormányozható léghajókkal olyan bámulatos rekordot értek el az aviatikusok, van valami alapja annak a reménységnek, hogy idővel talán lehetséges lesz majd a rendes légi utazás is. Mint...
Gyertyaszentelő boldogasszony napján rendezte a BKE nemzetközi versenyeit, melynek internacionális jellegét Frang, a neves norvég sprinter, Danska, a finn származásu kiváló berlini junior, tovább a nagyszámban képviselt...
Politika
Gazdaság
A bosnyák vasutak kihasználása
A bosnyák vasútak ügyében a magyar és osztrák kormány közt még most...
Sport
A Tátra-Club nemzetközi szánkázóversenye
A Tátra-Club február 25-én és 26-án Tátralomnicon nemzetközi...
Kultúra
„A táncz
Április 30-ikára tűzték ki az Urániában „A táncz” első...
Sport
Műkorcsolyázó világbajnokság St. Moritz
Győztes Méray-Horváth Opika. A nemzetközi juniorversenyt Jaross Pál...
Nagyító
Román-magyar kapcsolatkeresés
1914 őszén a román-magyar kapcsolatok javítása új dimenziót kapott....
Kultúra
Politika
Tudomány-technika
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.