Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A Nemzeti Színház jelképies értelmében ugyanaz, a mi a Lánczhíd, Alagút Akadémia, Vaskapu, Tiszaszabályozás és a Széchenyi társadalmi agitáczióinak egyéb szüleménye. Egyrészt a politikai védekezés, másrészt a nemzeti érvényesülés vágya volt létrehozójuk, ezért, akármilyenek is voltak...
ROVATOK
A véres háború eredményeképen Szerbia területe kerek negyvenhétezer négyzetkilométer területtel gyarapszik, úgy, hogy a kis ország eddigi negyvennyolcezerháromszáz négyzetkilométernyi területe csaknem még egyszer...
A nemzetközi kereskedelemben óriási fontossága van a versenyképes termelésnek. A tisztán nemzeti termelésre utalt országoknál természetesen nem lehet szó versenyképességről. Ha tehát a gazdasági politika legfőbb...
Az idei őszi kiállítás egy pár kipróbált mester kivételével csupa fiatal ember munkáját mutatja be, a kik közül Frank Frigyes és Sándor József gyűjteményekkel szerepelnek. Nemcsak képeiknek száma, hanem azok minősége...
Az egysinü vasuti rendszerek ismertetésében már eljutottunk odáig, hogy ismertettünk a földön fektetett sineken futó egysinü vasutak legjelentékenyebb formáit. Ez alkalommal olyan egysinü vasutat mutatunk be, amely...
A mult évben még csak vágy volt az 1920. évi magyar olimpiász, halvány, ködbevesző, szinte fantasztikus reménykedés. Ebben az évben már lehetőség lett belőle, a mivel nemcsak nálunk számolnak, hanem a külföldön...
Kultúra
Politika
Bulvár
A majomtolvaj hadnagy
Egy tányérból ettek, egy pohárból ittak, sőt ölelkeztek is elég...
Sport
A Páris-Roubaix-i kerékpárverseny
A húsvéti kerékpáros távolsági versenyt az idén a Páris-Roubaix-i...
Tudomány-technika
Sport
Gazdaság
Kétszázmilliós vízszabályozási munkálatok
A képviselőház május 6-iki ülésén rendkívül fontos törvényjavaslatot...
Gazdaság
Kultúra
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.